Skocz do zawartości

Wielka Czwórka


Tadeopulous

Rekomendowane odpowiedzi

W Warszawie niestety przez cały czas pogoda była niefotograficzna. To pewnie dlatego, że znajomy pożyczył mi aparat.

 

Dokładnie to było tak: w czwartek miałem aparat, ale nie miałem statywu i pogoda była super (pięknie było widać Księżyc); w piątek, sobotę i niedzielę miałem wszystko i pogoda była do bani. Zbliżenie Księżyca do Wenus widziałem przez kilka sekund w dziurze. Dzisiaj znowu nie miałem aparatu i pogoda była/jest super.

 

Taka zwykła przewrotność losu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fotografii nieba jestem zieloniutki jak szczypiorek.mam aparat z czasami 60s,30s i 15s.Problem w tym ze gdy planety wychodzą dobrze to Księżyc jest przeswietlony.Widze tu zdjęcia robione gdy jeszcze nie jest calkowicie ciemno i Księzyc jest pieknie "rogaty" Może tędy droga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej powinno się zrobić HDRa

tylko że jak masz minutę czy dwie w przerwach chmur

to o HDRowaniu myślisz na samym końcu

 

Przerabiałem HDRowanie przy zaćmieniu Księżyca w grudniu i przy zaćmieniu Słońca rok temu w styczniu... szczerze mówiąc, wymagało to takich kosmicznych operacji aby to wyglądało przyzwoicie, że miałem pod koniec wątpliwości, czy to jeszcze zdjęcie czy już fotomontaż.

przy małej skali Księżyca, czy Słońca to okrutna robota (wady optyczne widoczne przy dłuższym naświetlaniu nieoświetlonej tarczy, a glow od oświetlonej... praktycznie poprawianie pixel po pixelu, a średnica obiektu 30 pixeli.. itd.). Gdzieś trzeba zachować umiar... np w 1-szej z moich fotek, po 5 minutach grzebania w RAWie i starhoppingu znalazłem małe pojaśnienie 3-4 pixeli w miejscu, gdzie powinien być Uran. Pokusa wielka, ale chyba nie o to chodzi, by go wyciągnąć na siłę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach