Skocz do zawartości
MaPa

Amelican Sh2-117 i otoczenie z NGC7000

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin, możesz podać ustawienia gainu dla tej fotki? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, wessel napisał:

Marcin, możesz podać ustawienia gainu dla tej fotki? 

Nie wiesz jaki używać ? :D :P no tak, Atiki gainu nie miały :D

 

Piękne zdjęcie :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W wersji pro zrezygnowano ze sterowanego w pełni gaina offsetu ( tak z głowy piszę) ustawiam jakiegoś defaulta z dostępnych modów. Musiałbym sprawdzić co tam widnieje.

Edytowane przez MaPa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MaPa napisał:

W wersji pro zrezygnowano ze sterowanego w pełni gaina

a nie z offsetu?

 

trochę durna ta "automatyzacja" gainu.

 

klasyka obiektów podana bardzo ładnie :-)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MaPa napisał:

W wersji pro zrezygnowano ze sterowanego w pełni gaina ( tak z głowy) ustawiam jakiegoś defaulta z dostępnych modów. Musiałbym sprawdzić co tam widnieje.

?

Tez mam ASI 1600 wersję pro i mogę ustawić gain od 0 do (chyba) 600, albo i więcej -nie sprawdzałem. Zawsze ustawiam unity gain na wartość 139

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tuż to :) Unity Gain. Dzięki - nowy sprzęt, z pamięci jeszcze nie znam nazw. Offset jest pre-defined w takim razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą super fotka. Świetny przykład, że nie trzeba mieć drogiego APO z kamerą FLI na nie wiem jakim montażu, żeby doskonały efekt uzyskać. A na jakiej przesłonie paliłeś?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Producent sugeruje, że do dłuższych czasów powinno się stosować predefiniowane ustawienie HDR bo ma  większą studnię niż Unity. Dlatego pytam, bo widzę że 300 sekund jest ok na unity także.

Na ustawieniu HDR 12x300 sekund tego obszaru w innej skali wyglądało TAK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Grzędziel napisał:

A swoją drogą super fotka. Świetny przykład, że nie trzeba mieć drogiego APO z kamerą FLI na nie wiem jakim montażu, żeby doskonały efekt uzyskać. A na jakiej przesłonie paliłeś?

Myślę że tutaj jechałem na f/4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzieki.

 

Dla zainteresowanych zamieszczam podobne kadry uzyskane innymi setupami. Nie komentuje specjalnie :) wnioski zostawiam oglądającym. Myślę, że wartościowe zestawienie tym bardziej że wszystkie prace pokazane w mniej więcej tej samej rozdzielczości.

 

st8300+200mm 35x8min

 

amelican_st83_200mm_2017_2000.jpg

 

 

A poniżej

FSQ/STL11k - 2 panelowa mozaika, 4h w sumie, do Księżyca prawie w pełni

 

amelican_mosaic_s2a_2000.jpg

Edytowane przez MaPa
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ponieważ tematycznie to Ha, gwiazdozbiór Łabędzia, asi1600 i zbierania z miasta podpinam tutaj.

 

Motyl z Sadrem. Sky90@f4.5 - 30 x 5min

motyl_sky90_asi16_2018_h_half.thumb.jpg.9c0f9bbe1a87caf1c8a308491cb03c0e.jpg

Edytowane przez MaPa
  • Lubię 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.05.2018 o 15:45, MaPa napisał:

Myślę że tutaj jechałem na f/4

Czy to z Canona 200 mm? Zastanawia mnie brak charakterystycznych spajków. Moja próba z zestawu Asia plus Canon przymknięty do F 3,5 dała spajki jak poniżej.

FINAL pure.jpg

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MaPa jakie masz szklo do 200mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak brak spajkow to pewnie zalozona na przod obiektywu przyslona:original:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

;) bingo

Edytowane przez MaPa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tayson napisał:

@MaPa jakie masz szklo do 200mm?

Canon stałka f2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Polecane

    • Polski Astronomy Picture Of the Day - II kwartał 2018
      Polish Astronomy Picture of the Day - 26 maja 2018. Chmury na Wenus - autor Łukasz Sujka. http://bit.ly/2xougif
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 22 odpowiedzi
    • Bez przepychu ... co robię źle?
      Ciekawy wątek, w którym Wessel robi porównanie CMOS z poprzednimi swoimi kamerami CCD. Optyka : Takahashi FS 128 ( apertura 128, ogniskowa 1080 mm). Kamera: ZWO ASI 1600 MM-C. Montaż : ASA DDM 60. Filtry : Baader LRGB plus Ha 7 nm - średnica 2 cale.
        • Lubię
      • 206 odpowiedzi
    • M81 i M81 - ze zlotu w Bukowcu
      Wreszcie zabrałem się za materiał ze zlotu. Temat doskonale znany: galaktyki M81 i M82, a jednak do tej pory jakoś omijałem te obiekty. Czas na nie przyszedł pod ciemnym Bieszczadzkim niebem. Liczyłem trochę na złapanie IFN-a wokół galaktyk, jednak zarejestrował sie tylko słaby jej (mgławicy) sygnał. Należało by znacznie zwiększyć ilość klatek, bo wydłużenie ekspozycji raczej odpada -  skutecznie przepaliło by centra galaktyk.
        • Kocham
        • Lubię
      • 30 odpowiedzi
    • Leo Trio
      To wynik sesji z małym pixelem Asi1600 pod ciemnym niebem. Tym razem za cel wziąłem znane trio.
      Brak złączek spowodował, że "sprawdzałem" możliwości sesji nieguidowanych. Klatki jednominutowe.
      FSQ/Asi1600mmcp/NJP - 200min LRGB
       
      Crop ( zrotowany)

       
      Palny kadr poniżej
        • Lubię
      • 20 odpowiedzi
    • CEM25EC - zła prędkość gwiazdowa?!
      Interesujący wątek o montażu CEM25EQ oraz kwestiach związanych z precyzyjnym guidingiem.
      • 62 odpowiedzi
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.