Skocz do zawartości

M57 - Lucky Imaging po raz kolejny -80 min w 16-calowej Syncie


mack_mnk

Rekomendowane odpowiedzi

Świetnie naturalnie obrobione :)

 

Na marginesie zauważyć należy, iż prawdziwa technika lucky imaging polega na wykonywaniu klatek z czasem 30ms lub mniej, czyli poniżej czasu ruchu atmosfery, 1000ms to grubo powyżej tej wartości :) 

  • Lubię 5
  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HAMAL napisał(a):

Świetnie naturalnie obrobione :)

 

Na marginesie zauważyć należy, iż prawdziwa technika lucky imaging polega na wykonywaniu klatek z czasem 30ms lub mniej, czyli poniżej czasu ruchu atmosfery, 1000ms to grubo powyżej tej wartości :) 

Masz rację, precyzyjnie rzecz ujmując to co zrobiłem to nie jest Lucky Imaging z definicji gdzie czasy mieszczą się w 0.03s, a bardziej pseudo Lucky Imaging, który nadal pozwala na wydobycie znacznie lepszego szczegółu w obiektach aniżeli długie naswietlanie. 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Byku napisał(a):

Ile czasu i miejsca zajmuje stackowanie ponad 4k klatek? 😵 Fotka sztos!

Zależy od programu i komputera, Autostakker ogarnia takie rzeczy całkiem sprawnie (kilka-kilkanaście minut pewnie), ale np. Pix to pewnie z pół roku by to mielił :P

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, Grzędziel napisał(a):

Detal wspaniały, znakomita rozdzielczość.

:like:

A mógłbyś jeszcze dla odmiany pokazać z dużo jaśniejszym tłem.

Jeszcze bardziej podciągnięte tło, trochę więcej kłaczków powychodziło, jakaś grupa galaktyk w prawym dolnym rogu :)

M57ghsstrech.jpg

M57strech.thumb.jpg.5364cf118cc48d033a22ddec10cb2591.jpg

Edytowane przez mack_mnk
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Byku napisał(a):

Ile czasu i miejsca zajmuje stackowanie ponad 4k klatek? 😵 Fotka sztos!

w sumie wyszło mi 80 GB danych, a stack robił się na live w sharpcapie w algorytmie sigma clipping gdzie sobie zastosowałem przy okazji tolerancję na pewnym poziomie FWHM (około 10% klatek odpadło, mogłem być w sumie bardziej restrykcyjny). Materiał zostawiam, bo być może jeszcze dozbieram coś do tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mack_mnk napisał(a):

w sumie wyszło mi 80 GB danych, a stack robił się na live w sharpcapie w algorytmie sigma clipping gdzie sobie zastosowałem przy okazji tolerancję na pewnym poziomie FWHM (około 10% klatek odpadło, mogłem być w sumie bardziej restrykcyjny). Materiał zostawiam, bo być może jeszcze dozbieram coś do tego :)

PS. Na Saturnie w 3 min nazbierałem ponad 90 GB w aviku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mack_mnk napisał(a):

...stack robił się na live w sharpcapie w algorytmie sigma clipping gdzie sobie zastosowałem przy okazji tolerancję na pewnym poziomie FWHM (około 10% klatek odpadło, mogłem być w sumie bardziej restrykcyjny)...

 

Ustawiłeś zapis zestackowanego etapu co ile klatek? Co ile i w jakim formacie zapisywałeś?

Wstępne rozciągnięcie zrobiłeś w związku z tym w SharpCapie czy też on potrafi stakować materiał liniowy?

Edytowane przez Miesilmannimea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mack_mnk napisał(a):

PS. Na Saturnie w 3 min nazbierałem ponad 90 GB w aviku :)

Wiadomo, avikowanie to co innego. Chodzi mi właśnie o stackowanie DSów. Siril  potrzebowałby chyba 10T miejsca i kilka dni. Ale live stack w Sharpcapie to dobry pomysł. W sumie to samo można zrobić w ASIAIR. Dobre info na przyszłość.

Darki i flaty też robiłeś?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Byku napisał(a):

Wiadomo, avikowanie to co innego. Chodzi mi właśnie o stackowanie DSów. Siril  potrzebowałby chyba 10T miejsca i kilka dni. Ale live stack w Sharpcapie to dobry pomysł. W sumie to samo można zrobić w ASIAIR. Dobre info na przyszłość.

Darki i flaty też robiłeś?

Same darki ale tylko do usuwania hot pikseli (tak w sharpcapie ustawilem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Byku napisał(a):

Ale live stack w Sharpcapie to dobry pomys

 

Wydajnościowo pewnie tak. Ale jeśli ktoś chce zrobić użytek z krótkich ekspozycji i "szczęścia" tj. faktu, że niektóre klatki będą nieco ostrzejsze niż inne, to moim zdaniem live stack niewiele da i przydałoby się to wrzucić do jakiegoś Autostakkert!-a... Nie widzę sposobu żeby live stack mógł wybrać np. 50% najostrzejszych klatek, a to przecież chyba o to chodzi ... ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Behlur_Olderys napisał(a):

 

Wydajnościowo pewnie tak. Ale jeśli ktoś chce zrobić użytek z krótkich ekspozycji i "szczęścia" tj. faktu, że niektóre klatki będą nieco ostrzejsze niż inne, to moim zdaniem live stack niewiele da i przydałoby się to wrzucić do jakiegoś Autostakkert!-a... Nie widzę sposobu żeby live stack mógł wybrać np. 50% najostrzejszych klatek, a to przecież chyba o to chodzi ... ;)

Tak dokładnie jak piszesz to się nie da, ale są jakieś tam metody oceny jakości poszczególnych klatek (FWHM, ogólna jasność, liczba wykrytych gwiazd) i można stackować tylko te spełniające kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Behlur_Olderys napisał(a):

 

Wydajnościowo pewnie tak. Ale jeśli ktoś chce zrobić użytek z krótkich ekspozycji i "szczęścia" tj. faktu, że niektóre klatki będą nieco ostrzejsze niż inne, to moim zdaniem live stack niewiele da i przydałoby się to wrzucić do jakiegoś Autostakkert!-a... Nie widzę sposobu żeby live stack mógł wybrać np. 50% najostrzejszych klatek, a to przecież chyba o to chodzi ... ;)

 

Wybór 50% najlepszych klatek nie jest wcale dobry. Znacznie lepiej wybierać klatki o zadanej jakości. Określony procent klatek w dobrych warunkach odrzuci sporo dobrych klatek, a w słabych wrzuci dużo kiepskich

 

gdy stackuję w AS!3 zawsze robię kilka stacków z różnym procentowym udziałem najlepszych właśnie z powodu tej wady AS3

 

pozdrawiam

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Tak dokładnie jak piszesz to się nie da, ale są jakieś tam metody oceny jakości poszczególnych klatek (FWHM, ogólna jasność, liczba wykrytych gwiazd) i można stackować tylko te spełniające kryteria.

Są, ale możliwości jakie daje PIPP plus Autostakkert albo Siril nie pobiją. Jak robię Lucky Imaging na planetach to sortowanie po klatkach w pipp a potem wybór najlepszych w as3 zawsze daje najlepsze efekty. Na mglawicach planetarnych mając wypracowany odpowiedni workflow można bardzo dobrze przesortować klatki usuwając te z błędami prowadzenia i dopiero postem zestackowac. W live stack może tego nie było widać ale wpadł mi pewien procent niepożądanych klatek, których mógłbym uniknąć mimo iż starałem się przed tym zabezpieczyć więc trzeba przygotować się tu zawsze na pewne niedokładności. W sumie jak nazbieram dużo klatek to dobrze też sobie radzi z odrzucaniem gorszego materiału Siril, gdy mi live stack średnio pójdzie, a widziałem, że fajne pojedyncze klatki zarejestrowały się to robię stacka z pełna kalibracja w Sirilu właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZbyT napisał(a):

 

Wybór 50% najlepszych klatek nie jest wcale dobry. Znacznie lepiej wybierać klatki o zadanej jakości. Określony procent klatek w dobrych warunkach odrzuci sporo dobrych klatek, a w słabych wrzuci dużo kiepskich

 

gdy stackuję w AS!3 zawsze robię kilka stacków z różnym procentowym udziałem najlepszych właśnie z powodu tej wady AS3

 

pozdrawiam

Najlepiej robić to ręcznie :) ale nie każdy ma tak zryty beret jak ja :D

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.