Skocz do zawartości
  • 0

Montaż nie wyszukuje obiektów


MariuszCH

Pytanie

Cześć wszystkim. Jestem nowicjuszem i chciał bym się poradzić Was jako „Starych wyjadaczy” w temacie:) Zakupiłem sobie sprzęt: Montaż EQ Pro z GO TO + 8 calowego Newtona Sky Watcher 200p (wszystko nowe).

Wczoraj w końcu było czyste niebo więc wystawiłem sprzęt w celu przetestowania. Montaż wypozycjonowałem, zorientowałem na północ z kompasem w telefonie najdokładniej jak się dało. Ustawiłem lunetkę biegunową (aby kręciła się w osi), odnalazłem gwiazdę polarną. Zamontowałem teleskop. Przeszedłem wszystkie kroki podczas odpalania systemu GO TO czyli ustawiłem współrzędne geograficzne, datę, godzinę, strefę czasową, wysokość nad poziomem morza, czas letni, szerokość geograficzną. Wszystko jak w instrukcji i na tutorialach na you tube… Zacząłem przeprowadzać aligment na 3 gwiazdy. Kiedy montaż ustawił się na pierwszą gwiazdę zapytał czy ją widać. W lunetce widziałem kilka gwiazd (jako całkowicie zielony) nie potrafiłem ustalić czy widzi odpowiednią gwiazdę więc potwierdziłem aligment i tak z kolejnymi 2 gwiazdami. No i tu chyba zaczął się mój błąd?