Skocz do zawartości

Jedziesz Robert, jedziesz!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Jest decyzja w sprawie dyfuzorów:

 

 

"Międzynarodowy Sąd Apelacyjny FIA, który wczoraj rozpatrywał sprawę dyfuzorów ekip: Williams, Toyota i Brawn GP, odrzucił apelację zespołów: Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing dotyczącą decyzji sędziów podczas GP Australii.

Sąd przyznał rację sędziom, którzy 26 marca stwierdzili, że kontrowersyjne dyfuzory są zgodne z aktualnymi przepisami technicznymi FIA. "

 

źródło: http://www.formula1.pl/F1_news-5738-Podwoj...sa_legalne.html

 

dodatkowy materiał: http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Dyfuzory-w-...,wiadomosc.html

 

czyli jednak podwójny dyfuzor jest legalny.

to teraz zespoły będą się starały zamontować w bolidach ów dyfuzor.

 

Pozdrawiam'

mlody188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest decyzja w sprawie dyfuzorów:

 

 

"Międzynarodowy Sąd Apelacyjny FIA, który wczoraj rozpatrywał sprawę dyfuzorów ekip: Williams, Toyota i Brawn GP, odrzucił apelację zespołów: Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing dotyczącą decyzji sędziów podczas GP Australii.

Sąd przyznał rację sędziom, którzy 26 marca stwierdzili, że kontrowersyjne dyfuzory są zgodne z aktualnymi przepisami technicznymi FIA. "

 

źródło: http://www.formula1.pl/F1_news-5738-Podwoj...sa_legalne.html

 

dodatkowy materiał: http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Dyfuzory-w-...,wiadomosc.html

 

czyli jednak podwójny dyfuzor jest legalny.

to teraz zespoły będą się starały zamontować w bolidach ów dyfuzor.

 

Pozdrawiam'

mlody188

 

I całe szczęście...zresztą on był od początku legalny, sędziowie przecież dużo wcześniej podczas GP podejmowali ważne decyzje. Może pozwoli to na jakąś bardziej widowiskową rywalizację. :)

Tylko co będzie z Robertem i jego autem?????????

Edytowane przez robson999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała ta impreza jest totalnie przeregulowana, panowie zarząd zawsze kombinowali jak konie pod górę całe szczęście że w końcu wycofali bana dla slików ale za to teraz spojlery będą mierzone mikrometrem i analizowane czy czsem nie są dyfuzorem czy innym spinakerem. Moim zdaniem do zwiększenia atrakcyjności przyczyniłoby się bardziej zniesienie ograniczeń silnikowych - komu przeszkadzają turbiny i kompresory? A opowiastki o obniżaniu kosztów to niepomierna bzdeta - tanio to się można quadami albo innymi kosiarkami, F1 to zawsze była elita i techniczny poligon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała sprawa z tymi dyfuzorami nie podoba mi się na maxa. Przecież wszystkie zmiany przed rozpoczęciem sezonu miały za zadanie zmniejszyć przyczepność bolidu do toru by umiejętności kierowcow były wazniejsze od mocy silników i techniki zastosowanej w samochodzie co miało się przełożyć na widowiskowość wyścigów. A to znowu wymiślili dyfuzory (które robią dokładnie to samo co szersze tylnie skrzydła) i sytuacja jest taka sama jak rok temu - pełny gaz na zakrecie i kierowca nie musi się za bardzo starać by nie wypaść z toru. Różne srodki, ale efekt ten sam - prawda?

 

I zamiast zmniejszać koszty zespołów F1, komisja przyczyniła się do gigantycznych wydatków, bo inni muszą się teraz przystosować.

 

 

No i jeszcze jedna kwestia nie daje mi spokoju:

 

Czy limit wagowy dotyczy samego bolidu, czy bolidu z kierowcą? Bo jesli to drugie to jest to dyskryminacja cięzszych kierowców jakim jest Robert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedna kwestia nie daje mi spokoju:

 

Czy limit wagowy dotyczy samego bolidu, czy bolidu z kierowcą? Bo jesli to drugie to jest to dyskryminacja cięzszych kierowców jakim jest Robert.

605 kg to minimalna waga bolidu wraz z kierowcą. Być może w przyszłości ulegnie to zmianie, ale przez najbliższe sezony Robert, Mark i inni ciężsi kierowcy będą w nieco gorszej sytuacji. Pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bamus

Zgadzam sie tylko z toba w kwesji ze zalegalizowanie dyfuzorow podniesie koszty teamow ktore go nie zastosowaly. A to ze dyfuzor zwieksza przyczepnosc to wiadomo ale byly one od dawna w f1. Lekko przesachasz z tym ze samochody teraz same beda jechaly po wyjsciu z zakretu az takiej przewagi to nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meynard

 

no niby 0,5 sek na okrążeniu niewiele daje, ale pomnóż to sobie przez ilość okrążeń i wyjdzie ci 0,5 min w całym wyścigu. Więc konstrukcja ta daje olbrzymią przewagę (patrz wyniki dzisiejszych traningów. maclaren ma już swój dyfuzor i Lewis on razu zaczął lepiej jeździć)

 

miejmy nadzieję, że pozostałe teamy nadgonią czołówkę, bo inaczej zanim F1 dojedzie do Europy sprawa tytułu bedzie roztrzygnięta:(

 

i jeszcze jedna kwestia. Pomysł z przyznaniem tytułu temu kto wygra najwiecej wyścigów. Ciekawe jakby wprowadzono go w tym roku i James B. wygrałby pierwsze 9 wyścigów i miał tytuł w kieszeni. Myślę, że oglądalnośc spadłaby szybko i szefowie F1 mieliby spory orzech do zgryzienia jak tu przyciągnąć widzów przed TV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wszystkiemu. Jeśli ktoś dzisiaj wierzył jeszcze, że w BMW Sauber wiedzą co robią i, że to zaprzepaszczone podium Kubicy w tamtym sezonie miało jakikolwiek sens, to dzisiaj traci resztki złudzeń. Zwodzili wszystkich zapowiedziami, że 2008 rok to jeszcze nie czas na tytuły, że się skupiają na sezonie 2009 a w tym sezonie fundują taki dramat. Kubica 18. Nie wszedł do Q2.

 

Długo się broniłam, ale to są kpiny!

 

Jak go nie skasują jutro w tym ogonie na pierwszym zakręcie to będzie wielka radość.

 

Ejjj a może oni robią już bolid na przyszły rok... :szczerbaty: To by wszystko wyjaśniało :buahaha:

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przynajmniej wyscig będzie ciekawy bo myslałem , że Button będzie mial już wszystko wygrane. Cieszy dobra postawa Alonso i napewno nie będe się nudził jutrzejszego poranka. Jedyna szansa dla Roberta to strategia 1 Pit stopa i liczenie na jakis wypadek, który namiesza w klasyfikacji (patrz "Szybki Nick" w Malezji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie będzie cieżko. za dużo mieszali, najpierw że jedzie z KERSem, kwalifikacje bez KERSu i brak możliwości odpowiedniego ustawienia bolidu.

 

BMW jakoś sobie nie może poradzić z problemami. miejmy nadzieję, że Kubicy jutro uda się jakoś dojechać i zmieścić się w punktowanej 8... do przeskoczenia 10 pozycji. ale Nasz Robercik może sobie poradzić.

3majmy kciuki za niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alonso na P2 :banan:

A z Brown GP to trzeba poczekać na oficjalne ważenie i wtedy się dowiemy czy zadyszka czy strategia.

Ogromne brawa należą się Red Bull Racing :helo: Miło się patrzy na takie obrazki, i na szczerą radość Vettela. No i Buemi pokazał się dziś ze świetnej strony. To mi się podoba w tym sezonie, jest ciekawy!

Wyścig zapowiada się emocjonująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przynajmniej wyscig będzie ciekawy bo myslałem , że Button będzie mial już wszystko wygrane. Cieszy dobra postawa Alonso i napewno nie będe się nudził jutrzejszego poranka. Jedyna szansa dla Roberta to strategia 1 Pit stopa i liczenie na jakis wypadek, który namiesza w klasyfikacji (patrz "Szybki Nick" w Malezji)

 

Na jeden pit stop, raczej nie możliwe przy tak słabych oponach.

Jutro będzie ruletka ze względu na opony co zwiększy atrakcyjność wyścigu.

 

Czytam te wiadomości o dyfuzorach i nadziwić się nie mogę, a miało być przecież mniej docisku areodynamicznego.

Po co stworzono prawo, które temu zaprzecza, ach te luki prawne. Trochę to absurdalne.

Ale za to jest ciekawie ;)

 

Trzymam kciuki za Roberta. Cała nadzieja, że szybko się przebije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.