Skocz do zawartości

Fotografia statywowa


JaLe

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli eksportujesz klatki do JPG'ów w rozdzielczości 1080 i wprowadzasz ruch wewnątrz klatki animując crop I końcowy film również jest w rozdzielczości 1080, to zawsze będzie spadek jakości bo schodzisz poniżej rozdzielczości oryginalnej klatki robiąc na niej crop.

 

Ja zawsze eksportuje klatki do JPGów (czasami do TIFFów, jak chcę mieć więcej możliwości edycji w Premiere Pro i wysoką jakość końcowego obrazu) w ich oryginalnej rozdzielczości. Dopiero robiąc eksport do końcowego filmu lub klipu zmniejszam do docelowej rozdzielczości.

 

Pełną (końcową) edycję można też robić w VirtualDubie, tylko jest to troche mniej wygodne niż w Windows Movie Maker, ale w VirtualDubie można zainstalować różne kodeki obrazu I dźwięku, wybierajac jakość końcowego filmu przy eksporcie, poza tym Virtual Dub ma pełno różnych fajnych filtrów i efektów, niektóre w postaci plug-in'ów.

Edytowane przez spider72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem odpowiedzieć, na pytanie.

Tak, LRTimelapse współpracuje z Adobe Camera Raw tak samo jak z Lightroomem. Okrojona wersja LRTimelapse Light jest chyba wciąż za darmo, ma ograniczenia odnośnie ilości klatek w sekwencji, automatycznego rozpoznowania "key frames" czy ograniczoną jakość eksportowanych sekwencji, ale na poczatek jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, LRTimelapse współpracuje z Adobe Camera Raw tak samo jak z Lightroomem. Okrojona wersja LRTimelapse Light jest chyba wciąż za darmo, ma ograniczenia odnośnie ilości klatek w sekwencji, automatycznego rozpoznowania "key frames" czy ograniczoną jakość eksportowanych sekwencji, ale na poczatek jak znalazł.

Po oglądnięciu pierwszego tutoriala stwierdzam że to jest to! Dzięki za namiary.

 

Dawno zdjęcia nie było :)

 

Startrails_nad_stara_chata_nikon.jpg

  • Lubię 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podszedłem do obróbki zdjęcia okolic Strzelca jeszcze raz, pierwszą wersję tego zdjęcia i tak odszumiałem w Pentax Camera Utility 4, suwak kolorowego szumu był ustawiony na 60%. W drugiej wersji tego zdjęcia suwak kolorowego szumu ustawiłem na 90 % . Czy jest lepiej - oceńcie sami. W każdym razie niebo w tamtym rejonie jest w miarę przyzwoite jeśli chodzi o zaświetlenie.

 

Krakus

IMGP3853xx.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że w czasie robienia tego zdjęcia obiektyw do aparatu był podłączony w trybie M a wtedy program do obróbki RAW nie widzi ogniskowej obiektywu i nie może zadziałać redukcja aberracji chromatycznej. Jak będę miał więcej czasu to może uda mi się ręcznie usunąć tą aberrację w Photoshopie.

 

Krakus

Edytowane przez Krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń w PS, ale niestety większość obiektywów ma największą aberrację czy komę własnie w okolicy największego otworu czyli tj. 2.8. Najlepiej byłoby przymknąć obiektyw do 4.0 lub 5.6 ale wtedy musiałbyś wydłużyć ekspozycję więc kółko się zamyka.

Jak już Cię taka fotografia wciągnie zainteresuj się tanimi sposobami na prowadzenie aparatu z gwiazdami np. fastron, vixen polarie star tracker, Sky-Watcher Virtuoso , Astrotrac, Baader NanoTracker, iOptron SkyTracker lub Skywatcher Star Adventurer. :)

 

Rozwiążesz problem szumu zmniejszając ISO i wad optyki przymykając przesłonę, poza tym wykonując kilkanaście-(dziesiat) klatek przy składaniu(stackowaniu) pozbędziesz się szumu, wyciągniesz detale.

Masz dobre niebo i dobre chęci więc warto. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń w PS, ale niestety większość obiektywów ma największą aberrację czy komę własnie w okolicy największego otworu czyli tj. 2.8. Najlepiej byłoby przymknąć obiektyw do 4.0 lub 5.6 ale wtedy musiałbyś wydłużyć ekspozycję więc kółko się zamyka.

Jak już Cię taka fotografia wciągnie zainteresuj się tanimi sposobami na prowadzenie aparatu z gwiazdami np. fastron, vixen polarie star tracker, Sky-Watcher Virtuoso , Astrotrac, Baader NanoTracker, iOptron SkyTracker lub Skywatcher Star Adventurer. :)

 

Rozwiążesz problem szumu zmniejszając ISO i wad optyki przymykając przesłonę, poza tym wykonując kilkanaście-(dziesiat) klatek przy składaniu(stackowaniu) pozbędziesz się szumu, wyciągniesz detale.

Masz dobre niebo i dobre chęci więc warto. :)

 

W moim przypadku w grę wchodzi tylko urządzenie GPS 1 Pentax w trybie astrotrak , poruszające matrycą aparatu Pentax za ruchem nieba.

 

http://www.fotoplus.pl/akcesoria-rozne/moduly-gps/Pentax-odbiornik-GPS-O-GPS1

 

Podczas wycieczek w góry nie ma szans na dźwiganie czegokolwiek cięższego, a tylko tam mogę klikać przy w miarę czarnym niebie. Sam mieszkam w Krakowie gdzie można co najwyżej klikać Light Pollution (skażenia światłem).

A czasy expozycji przy użyciu GPS Pentax można wydłużać zgodnie z tabelką :

 

http://www.odziwo.pl/picture.php?/11574/category/613

 

PS. Urządzenie to działa tylko z niektórymi lustrzankami Pentax.

 

Krakus

 

 

 

Edytowane przez Krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Krzesanicy...

 

Super! A robiłeś może serię zdjęć dla timelapsa?

Można wtedy za pomocą programu startrails zrobić wiele dłuższe łuki gwiazd (o ile nie było wiatru)/

 

 

Moja Droga Mleczna: Zwardoń 2014.

 

Piękna całość:)

Widać tu wiele obiektów - włącznie z Andromedą, Chichotkami, Ameryką i wschodzącymi Plejadami:)

Edytowane przez MarcinSn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Super! A robiłeś może serię zdjęć dla timelapsa?

Można wtedy za pomocą programu startrails zrobić wiele dłuższe łuki gwiazd (o ile nie było wiatru)/

Jak na razie to jestem "jednoklatkowcem". W startrails jeszcze się nie bawiłem. Będę musiał spróbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze zdjęcie Andromedy z zastosowaniem stackowania oczywiście bez prowadzenia, zwykły statyw foto
Pełny kadr i dwa croopy

M31 i M33 na 35mm
Pentax Kr, obiektyw Sigma 35mm 1,4
f 1,8, 38 ekspozycji po 10 sek, ISO 1600

M31_RJPS_01.jpg

M31_RJPS_02.jpg

M33_RJPS_02.jpg

Edytowane przez gawain74
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na chwilę niespodziewanie pojawiła się dziura w chmurach. Była co prawda dość "mglista" i z balkonu w Krakowie było widać gwiazdy do około 4 mag, jednak postanowiłem się pobawić trochę aparatem (Nikon D5200). Założyłem do niego obiektyw 55-300 i na najdłuższej ogniskowej zrobiłem 40 zdjęć M27 (1s, ISO - 3200, f/5.6). Zdjęcia zestackowałem w DeepSkyStacker:

 

stacked2.jpg

 

Nie bardzo chciało mi się szukać, instalować i douczać jakichś programów, które pozwoliłyby mi to ładnie obrobić, zamiast tego zrobiłem to "ręcznie" (napisałem skrypt, który zrobił ze zdjęciami, dokładnie to, na co miałem ochotę ;)). Od każdego piksela, w każdym z kolorów odjąłem wartość pierwszego centyla z otoczenia 100x100 - w ten sposób "załatwiłem" za jednym zamachem kwestię odjęcia poziomu tła oraz gradientów. W wyniku otrzymałem coś takiego:

 

normalized3.jpg

 

Na koniec zrobiłem z tego obrazek w skali szarości, a wartości pikseli "zbinowałem" w otoczeniu 2x2:

 

norm_gray2_bin4.jpg

 

W efekcie na ostatnim zdjęciu widać bez większego trudu gwiazdy do 12 mag, a majaczą także takie, których jasność wynosi około 13 mag. Powiem szczerze, że nie spodziewałem się po tak prymitywnym eksperymencie takich efektów (aparat nie znajdował się nawet na statywie, a leżał podparty o torbę, w której go przenoszę).

 

Pozdrawiam

Piotrek Guzik

Edytowane przez Piotrek Guzik
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum, także to oznacza, że świeżak ze mnie :P

 

Są to moje pierwsze fotki astrofoto. Co o nich sądzicie? ;)

 

post-25405-0-51609700-1413670991_thumb.jpg

EOS 1200D + Canon 22-55mm

3x20 sek + 3x30 sek

f/4.5

ISO 1600

22mm

 

 

post-25405-0-59499400-1413671175_thumb.jpg

EOS 1200D + Canon 22-55mm

30 sek

f/5

ISO 1600

22mm

 

post-25405-0-21333100-1413671259_thumb.jpg

EOS 1200D + Sigma APO 70-300mm

1/250 sek

f/5.6

ISO 400

300mm

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.