Skocz do zawartości

Fotografia statywowa


JaLe

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ciekawe co autor, na pewno astro-hobbysta, miał na myśli w tym przypadku. Kapsuła ratunkowa ze stacji kosmicznej (jak na filmie Grawitacja - polecam ten film bardzo), czy może inny, znany astro-hobbystom obiekt (jak załączam)

Prościej - 19:40

taka artystyczna wizja ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazury

Astrotrack + Sony Alpha + Konica Minolta 20mm

 

3x30sek na każdą klatkę, złożone w ICE (w sumie 13 zdjęć)

 

Crop

Panorama1920.jpg

 

i bez

Panorama1_1920.jpg

 

PS

tu gdzie się kończy zdjęcie w górnej części, jeszcze powinny być korony drzew ale mi się fotki nie spasowały .

 

DSC00122.jpg

Edytowane przez _Spirit_
  • Lubię 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazury

Astrotrack + Sony Alpha + Konica Minolta 20mm

 

3x30sek na każdą klatkę, złożone w ICE (w sumie 13 zdjęć)

 

Ściągnij sobie do PS-a plugin HLVG (http://www.deepskycolors.com/archivo/2010/04/26/hasta-La-Vista-Green.html).

Przydaje się. Tak wygląda pierwsza fotka, po zaaplikowaniu lekarstwa na zieleń:

 

post-20284-0-76143300-1408808768.jpg

 

 

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Złożyłem wszystko do nowa na stacjonarnym PC w domu.

Problemem dla mnie największym było utrzymanie w miarę równego poziomy tła dla każdej klatki.

Po złożeniu w całość plik PS zajmuje 267mb - 4015x11626.

Po zmniejszeniu o 50% w TIF`ie - 16,7mb.

Prezentuję JPG`a - 1004x2907 - 3,36mb ale pewnie silnik forum sobie coś jeszcze wytnie.

 

Panorama.jpg

Edytowane przez _Spirit_
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ściągnij sobie do PS-a plugin HLVG (http://www.deepskycolors.com/archivo/2010/04/26/hasta-La-Vista-Green.html).

Przydaje się. Tak wygląda pierwsza fotka, po zaaplikowaniu lekarstwa na zieleń:

 

attachicon.gifpost-20284-0-76143300-1408808768.jpg

 

 

 

Super sprawa!

Są jeszcze jakieś inne pluginy do PS w które warto się zaopatrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie chcę Cię demotywować, ale to nie jest udana fotka :)

Po pierwsze Mleczna Droga nie jest zielona. Po drugie, zauważ, że prawie jej na zdjęciu nie ma. W prawym dolnym rogu jest ucięta i nie idzie po przekątnej kadru (jak można by się spodziewać) tylko w górnej części z trudem dociera do połowy, zatem kadrowanie totalnie spaprane.

 

Jeśli chcesz bardziej udanej fotki, zrób 100 klatek po 30 sekund, zestackuj je i zrób obróbkę stacka w jakimś programie graficznym.

 

To zdjęcie należy podsumować komentarzem "pierwsze koty za płoty," zakasać rękawy i wziąć się do pracy :) Trzymamy kciuki.

 

PS.

Moje pierwsze zdjęcie MD było równie kiepskie.

 

PS1

Nie mogę się powstrzymać, żeby nie skomentować, że "copyright" w prawym dolnym rogu jest zupełnie na wyrost. Tu na prawdę nie ma czego chronić.

Edytowane przez Loki
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jak wyrysowana droga ISS na tle płaskiej, rozciągniętej mapy świata. W takim rzucie, ruch stacji po okręgu jest sinusoidą. Podobnie jest IMHO z tą składką zdjęć Mlecznej Drogi. To, co na niebie wygląda jak półsfera, po rzucie na płaską powierzchnię zdjęcia staje się "pogiętą" w kształt sinusoidy Mleczną Drogą :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widziałem gdzie zamieścić ten post. Pasuje do ATM i do jednoklatkowców.

 

Pełnia piękna (na psa urok) i pogoda też - tylko focić się nie da. A jeszcze padł mi pilot od montażu i czekam na reklamację.

Wykombinowałem sobie (btw słowo wykombinować nie istnieje w światowych słownikach tylko w Polsce od czasów PRL`u), że na statywie iOptrona zamontuję Astrotrack`a.

 

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg

DSC00069.jpg

Wszystko na szybko. Taśma elastyczna najlepszym przyjacielem ;)

Pod QHY8L tulejka + Super Takumar 135mm (Japan) + na końcu dodatkowa tulejka i filtr Ha.

Ustawienie z balkonu na polarną poprzez lunetkę AT, regulacja śrubami montażu.

Klatki testowe - wyszedłem od 120sek, 5min i na koniec 10min.

 

10min Ha

crop 1x1

m31_AT+Takumar135_S2-001.jpg

California_AT+Takumar135_S2-001.jpg

 

W zasadzie chciałem udowodnić sobie samemu że się da na AT pociągnąć 10min. Da się przy obiektywie 135mm. Na oryginalnym pierze i na spokojnie ustawianej polarnej Adam J.prezentował zdjęcia z 420 mm.

 

Ciekawe jak to będzie pod ciemnym niebem z np: 50mm ...

 

Edytowane przez _Spirit_
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci tak zależy, to mogę Ci plik w większej rozdzielczości wysłać na maila, w internecine zazwyczaj nie publikuję większej rozdzielczości niż 1000 pikseli na dłuższym boku.
Tak przu okazji, to klatka z time lapsu, który można zobaczyć na mojej stonie FB https://www.facebook.com/video.php?v=10203655865333987&set=vb.1137382220&type=3&theater

Edytowane przez spider72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przu okazji, to klatka z time lapsu, który można zobaczyć na mojej stonie FB https://www.facebook.com/video.php?v=10203655865333987&set=vb.1137382220&type=3&theater

Super to wyszło. Możesz napisać coś więcej o tym jak składasz taki timelapse? Mam trochę klatek, które już nawet poskładałem ale ciągle nie jestem zadowolony z jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli warunki świetlne w czasie robienia time lapsu były mniej więcej jednakowe, to obrabiam w Lightroom'ie jedną klatkę I potem używam opcji "Sync", aby przenieść parametry obróbki na inne zdjęcia, po czym eksportuję sekwencję do JPGów.

Jeżeli warunki świetlne zmieniały się, jak tutaj, bo jak zacząłem, to nie było całkiem ciemno i niebo jest niebieskie, to wtedy jest to troche bardziej skomplikowane. Wtedy razem z Lightroom'em używam programu LRTimelapse, w którym ustalam klatki kluczowe (key frames), które zazwyczaj są na granicy zmian warunków świetlnych i które muszą być obrobine każda inaczej. W Lightroomie obrabiam te "key frames" i potem wczytuję je z powrotem do LRTimelapse, który oblicza wartości pośrednie dla reszty klatek pomiędzy "key frames", tak żeby uzyskać płynne przejście z jednych warunków świetlnych do drugich. Po czym znowu eksportuję wszystko do Lighrooma, żeby zaaplikować zmiany obliczone przez LRTimelapse i eksportuję całość do JPG'ów.

Końcową sekwencję składam w Premiere Pro, zazwyczaj używam prędkości 25 klatek/sekundę, ale są też darmowe programy w których można to złożyć, jak na przykład VirtualDub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VirtualDub poznałem ostatnio. Ponieważ nie mam ochoty uczyć się obsługi jakiegoś wielkiego kombajna do obróbki wideo mój workflow jest bardzo prosty. Wywołuje rawy i zapisuję je w formacie 1920x1080. Wrzucam wszystko do VirtualDuba i zapisuje jako film. Następnie otwieram w Windows Movie Maker i składam kilka ujęć w jeden film dodając ewentualnie jakieś efekty. I w tym ostatnim elemencie jest chyba problem. Efekt ruchu przy obrazach w 1920x1080 zaznacza się spadkiem jakości. Szukam jakiegoś bardzo prostego programu w którym mógłbym symulować taki ruch.

Czy ten LRTimelapse współpracuje z ACR czy tylko z LR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.