Skocz do zawartości

IC 410 SHO


JaLe

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.12.2021 o 09:36, OnlyAfc napisał:

Ja się co prawda na sho nie znam, ale troszkę wygląda całość na rozmyte. Gwiazdki, mgławica w środku itd. Jakby w ogóle ostrości nie było.

 

Edytowane przez JaLe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, JaLe napisał:

Jak się nie znasz to dlaczego komentujesz?

Bo po to jest forum? Poza tym nie znam się na palecie SHO, bo robię głównie RGB, no ale spoko, baw się w takim razie sam, ale skoro wrzucasz na forum zdjęcie, to nie wiem czego oczekujesz?

Sorry, może i gwiazdy rozmiarowo masz bardzo dobre, ale kompletnie nie ma na nich kontrastu, wyglądają jak zamglone plamki i to po całości.

Nie mówię o ostrości samych gwiazd, bo na pewno dopilnowałeś tego, ale całe zdjęcie jest jak przez mgłę.

  • Lubię 3
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze wykadrowane. Czy używałeś reduktora ogniskowej (jaka krotność?) i czy duży crop zrobiłeś?

 

Te pomarańczowe części są na granicy posteryzacji i są dość płaskie- tracą trochę detali. Czy kolory ustawiałeś krzywymi z bardzo kontrastowymi maskami czy może inna metoda?

Nigdy nie robiłem tego obiektu ale zastanawiam się, czy nie dałoby się wyłuskać trochę więcej detali z 400 minut Ha za pomocą dekonwolucji i MMT.

Gwiazdki są biało-niebieskawe oraz pomarańczowe. Przypuszczam, praca nad kolorami mgławicy je także dotknęła. Ostatnio najbardziej doceniłem StarXterminatora nie do czego innego tylko do wywalenia gwiazdek na czas obróbki kolorów mgławic.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 10:03, OnlyAfc napisał:

Bo po to jest forum? Poza tym nie znam się na palecie SHO, bo robię głównie RGB, no ale spoko, baw się w takim razie sam, ale skoro wrzucasz na forum zdjęcie, to nie wiem czego oczekujesz?