Skocz do zawartości

Astroshop - Opinie


Paether

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedaż towarów konsumentowi końcowemu w innym kraju UE

 

Jeżeli sprzedajesz towary i wysyłasz je konsumentom w innym kraju UE, z reguły musisz tam zarejestrować swoją firmę i pobierać VAT wg stawki obowiązującej w tym kraju – chyba że wartość Twojej sprzedaży ogółem do tego kraju w danym roku podatkowym nie przekracza progu ustanowionego przez ten kraj.

 

Niemcy 100 000 EUR

Polska: 160 000 PLN 37 859 EUR

 

wg. https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_pl.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer

 

Mają więc podatkowy obowiązek zarejestrować firmę w Polsce. Polscy konsumenci mają wtedy prawo korzystać ze zwrotów na adres zarejestrowanej firmy tj.

 

NIMAX POLAND Ignacego Kruszewskiego 2 / U1, 04-086 Warszawa, Polska

 

wg. https://rejestr.io/krs/804037/nimax-poland

 

Ad vocem do walki z omijaniem płacenia VAT w Polsce i łamaniem praw konsumenckich to AliExpress już został przymuszony przez Europe:

 

https://biznes.interia.pl/finanse/news-dwa-tygodnie-na-zwrot-zakupow-z-aliexpress,nId,5045420

 

Oczywiście konkurencja już wykończona to teraz można VAT płacić i 14 dniowego zwrotu dochować. A kto mi przywróci sklepik na Mogilskiej 51 ? Tam kwiaciarnię zrobili!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2021 o 09:45, inside_man napisał:

Sprzedaż towarów konsumentowi końcowemu w innym kraju UE

 

Jeżeli sprzedajesz towary i wysyłasz je konsumentom w innym kraju UE, z reguły musisz tam zarejestrować swoją firmę i pobierać VAT wg stawki obowiązującej w tym kraju – chyba że wartość Twojej sprzedaży ogółem do tego kraju w danym roku podatkowym nie przekracza progu ustanowionego przez ten kraj.

 

Niemcy 100 000 EUR

Polska: 160 000 PLN 37 859 EUR

 

wg. https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_pl.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer

 

Mają więc podatkowy obowiązek zarejestrować firmę w Polsce. Polscy konsumenci mają wtedy prawo korzystać ze zwrotów na adres zarejestrowanej firmy tj.

 

NIMAX POLAND Ignacego Kruszewskiego 2 / U1, 04-086 Warszawa, Polska

 

wg. https://rejestr.io/krs/804037/nimax-poland

 

Ad vocem do walki z omijaniem płacenia VAT w Polsce i łamaniem praw konsumenckich to AliExpress już został przymuszony przez Europe:

 

https://biznes.interia.pl/finanse/news-dwa-tygodnie-na-zwrot-zakupow-z-aliexpress,nId,5045420

 

Oczywiście konkurencja już wykończona to teraz można VAT płacić i 14 dniowego zwrotu dochować. A kto mi przywróci sklepik na Mogilskiej 51 ? Tam kwiaciarnię zrobili!!!

 


Musisz zarejestrować się do celów VAT w kraju konsumenta i tam rozliczać podatek, co nie jest równoważne z otwieraniem firmy/przedstawicielstwa lokalnego. Kup coś wysyłkowo na stronie Astroshop i podaj dane sprzedawcy. Czy to będzie Nimax Poland, czy Nimax Gmbh? Zerknijcie w faktury, bo obstawiam, że nie będzie to polska spółka :P

Tak się składa, że ja nie muszę teoretyzować, bo właśnie jestem w procesie rejestracji VAT w kilku krajach, także poza EU.

PS. W Polsce limit dla firm z UE wynosi 160 000 zł (dotyczy zarówno Astroshop jak i TS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Faktycznie Astroshop ma wysokie ceny ale idzie się z nimi dogadać. Parę razy wysyłałem im linka do FLO i mi za każdym razem zniżali cenę.  Zniżyli mi nawet cenę na CEM25p chociaż FLO już go nie miało na stanie. Jak w jakimś sklepie w EU mają taniej to trzeba próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma do nich jaki kolwiek kontakt? Na maile nie odpisuja od miesiaca, telefon gluchy dzwonilem ponad 10 razy, astroshop.eu tez nie odpisuje na emaile. Wyslalem do nich na wymiane filtr idas nbx ktory producent wymienia za darmo na nowy nbz. Dzis dostalem jakas przesylke, ale jakie bylo moje zdziwienie bo byla ona za pobraniem, mial bym drugi raz zaplacic za ten sam filtr !

Od miesiaca nie moge sie z nikim skontaktowac z tego sklepu w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowo kolega wysłał do nich  maila w sprawie zakupu montazu, odpisali po godzinie, na moje  emaile od miesiaca nie odpisują wysłanych z 7 listów w tym  po angielsku na astroshop.eu. Na połączenia telefoniczne straciłem juz ponad 2 godziny, ciągle to samo, włącza sie automat i po 2 minutach rozłacza. Ich konto na fb i messenger to samo, cisza.
Mało tego  na początku w pierwszym mailu jak jeszcze pisałem o akcji producenta w sprawie wymiany wadliwych filtrow to babka twierdziła "że ich partii filtrów to nie dotyczy", co jest oczywistym kłamstwem bo producent wprost mówi o wymianie wszystkich filtrów na nowe. Po  kolejnej konsultacji jednak stwierdziła że mogę im go odesłać to zobaczą co da się zrobić i od tego  momentu kontakt się urwał. Z niemiec dostałem jedynie list przewozowy na przesyłkę zwrotną, którą wysłałem im filtr.
Kolejny syfem w ich sklepie jest że mam korektę faktury na wymianę na filtr NBX czyli taki sam jaki im odesłałem a nie NBZ czyli nowy.
Sklep polski jak i eu od miesiąca milczy.
Jak do poniedziałku się nikt nie skontaktuje to sprawę zgłosze chyba do UOKiK i na policję jako próbę wyłudzenia pieniędzy (ponowna wysyłka filtra za pobraniem za który już wcześniej zapłaciłem). Brak jakiegokolwiek kontaktu i słowa wyjaśnienia przez miesiąc to juz jest przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy mają całkowity lockdown więc mogą być problemy z kontaktem w niektórych sklepach stacjonarnych

sklepy internetowe powinny działać ale skoro nie mają czym handlować to może chwilowo zamknęli interes

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cmku a zwrotek żadnych nie dostajesz (np. do folderu spam), że maile nie zostały dostarczone? Z gmaila wysyłasz lub innej znanej poczty? Jak nie miałem odpowiedzi mailowej od AS kilka dni, to z automatu przychodziło powiadomienie, że przepraszają, ale klienci ich zatkali zgłoszeniami/pytaniami i proszą o cierpliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, count.neverest napisał:

@cmku a zwrotek żadnych nie dostajesz (np. do folderu spam), że maile nie zostały dostarczone? Z gmaila wysyłasz lub innej znanej poczty? Jak nie miałem odpowiedzi mailowej od AS kilka dni, to z automatu przychodziło powiadomienie, że przepraszają, ale klienci ich zatkali zgłoszeniami/pytaniami i proszą o cierpliwość. 

W spamie oczywiście nic nie ma, ostatnia zwrotkę że są bardzo zajęci i odpowiedzą jak to mozliwe dostałem miesiąc temu (5 luty). Akcja wymiany filtrów trwa do końca marca, pisałem do nich w tej sprawie  3 lutego, a 5 lutego kontakt całkowicie się urwał  nie dostaję nawet zwrotek (w tym czasie wysłalem kilka kolejnych emaili i próbowałem się dzodzwonić bezskutecznie),  więc zaczynam myśleć ze celowo grają na zwłokę, aby filtra poprostu nie wymienić.

Edytowane przez cmku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZbyT napisał:

Niemcy mają całkowity lockdown więc mogą być problemy z kontaktem w niektórych sklepach stacjonarnych

sklepy internetowe powinny działać ale skoro nie mają czym handlować to może chwilowo zamknęli interes

 

pozdrawiam

w Polsce?

Kupiłem u nich ostatnio coś, nie mogłem się dodzwonić dwa dni, zrezygnowałem. Towar był wyceniony po cenie "umownej", na fakturze była inna kwota wynikająca z realnego kursu, a zapłaciłem jeszcze więcej, pewnie za paypal, ale o tym nie było ani słowa nigdzie.

Towar wystawili jako dostępny, po czym ściągali go z TSa, wiem to na pewno, bo rozważałem zakup w TSie i śledziłem co się dzieje.

Bardzo mi się to doświadczenie nie spodobało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po prawie 2 miesiącach walki mam w końcu nowy filtr, co prawda wymiana miała być na nowy NBZ a tu dostałem dalej NBX. Podpiąłem i sprawdziłem na sztucznej gwieździe i  jakby halo już nie ma (może zmienili sam filtr w oprawce) na dalsze walki z nimi nie mam już siły :P to był zdecydowanie ostatni mój zakup w tym sklepie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
41 minut temu, kozamx napisał(a):

Potrzebuję zrobić zwrot zakupu, czym najlepiej nadać (lekką) przesyłkę do Niemiec?

Robiłem zwrot do Astroshopu w Niemczech w związku z reklamacją (teleskop 102/600) i przysłali mi etykietę Poczty Polskiej. W innym wypadku pewnie sprawdziłbym stronę Furgonetka.pl i porównał z cennikiem Poczty.

Edytowane przez dj_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.