Jump to content

Astroshop - Opinie


Paether
 Share

Recommended Posts

Sprzedaż towarów konsumentowi końcowemu w innym kraju UE

 

Jeżeli sprzedajesz towary i wysyłasz je konsumentom w innym kraju UE, z reguły musisz tam zarejestrować swoją firmę i pobierać VAT wg stawki obowiązującej w tym kraju – chyba że wartość Twojej sprzedaży ogółem do tego kraju w danym roku podatkowym nie przekracza progu ustanowionego przez ten kraj.

 

Niemcy 100 000 EUR

Polska: 160 000 PLN 37 859 EUR

 

wg. https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_pl.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer

 

Mają więc podatkowy obowiązek zarejestrować firmę w Polsce. Polscy konsumenci mają wtedy prawo korzystać ze zwrotów na adres zarejestrowanej firmy tj.

 

NIMAX POLAND Ignacego Kruszewskiego 2 / U1, 04-086 Warszawa, Polska

 

wg. https://rejestr.io/krs/804037/nimax-poland

 

Ad vocem do walki z omijaniem płacenia VAT w Polsce i łamaniem praw konsumenckich to AliExpress już został przymuszony przez Europe:

 

https://biznes.interia.pl/finanse/news-dwa-tygodnie-na-zwrot-zakupow-z-aliexpress,nId,5045420

 

Oczywiście konkurencja już wykończona to teraz można VAT płacić i 14 dniowego zwrotu dochować. A kto mi przywróci sklepik na Mogilskiej 51 ? Tam kwiaciarnię zrobili!!!

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.02.2021 o 09:45, inside_man napisał:

Sprzedaż towarów konsumentowi końcowemu w innym kraju UE

 

Jeżeli sprzedajesz towary i wysyłasz je konsumentom w innym kraju UE, z reguły musisz tam zarejestrować swoją firmę i pobierać VAT wg stawki obowiązującej w tym kraju – chyba że wartość Twojej sprzedaży ogółem do tego kraju w danym roku podatkowym nie przekracza progu ustanowionego przez ten kraj.

 

Niemcy 100 000 EUR

Polska: 160 000 PLN 37 859 EUR

 

wg. https://europa.eu/youreurope/business/taxation/vat/cross-border-vat/index_pl.htm#withintheeusellgoodsfinalconsumer

 

Mają więc podatkowy obowiązek zarejestrować firmę w Polsce. Polscy konsumenci mają wtedy prawo korzystać ze zwrotów na adres zarejestrowanej firmy tj.

 

NIMAX POLAND Ignacego Kruszewskiego 2 / U1, 04-086 Warszawa, Polska

 

wg. https://rejestr.io/krs/804037/nimax-poland

 

Ad vocem do walki z omijaniem płacenia VAT w Polsce i łamaniem praw konsumenckich to AliExpress już został przymuszony przez Europe:

 

https://biznes.interia.pl/finanse/news-dwa-tygodnie-na-zwrot-zakupow-z-aliexpress,nId,5045420

 

Oczywiście konkurencja już wykończona to teraz można VAT płacić i 14 dniowego zwrotu dochować. A kto mi przywróci sklepik na Mogilskiej 51 ? Tam kwiaciarnię zrobili!!!

 


Musisz zarejestrować się do celów VAT w kraju konsumenta i tam rozliczać podatek, co nie jest równoważne z otwieraniem firmy/przedstawicielstwa lokalnego. Kup coś wysyłkowo na stronie Astroshop i podaj dane sprzedawcy. Czy to będzie Nimax Poland, czy Nimax Gmbh? Zerknijcie w faktury, bo obstawiam, że nie będzie to polska spółka :P

Tak się składa, że ja nie muszę teoretyzować, bo właśnie jestem w procesie rejestracji VAT w kilku krajach, także poza EU.

PS. W Polsce limit dla firm z UE wynosi 160 000 zł (dotyczy zarówno Astroshop jak i TS).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Faktycznie Astroshop ma wysokie ceny ale idzie się z nimi dogadać. Parę razy wysyłałem im linka do FLO i mi za każdym razem zniżali cenę.  Zniżyli mi nawet cenę na CEM25p chociaż FLO już go nie miało na stanie. Jak w jakimś sklepie w EU mają taniej to trzeba próbować.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos ma do nich jaki kolwiek kontakt? Na maile nie odpisuja od miesiaca, telefon gluchy dzwonilem ponad 10 razy, astroshop.eu tez nie odpisuje na emaile. Wyslalem do nich na wymiane filtr idas nbx ktory producent wymienia za darmo na nowy nbz. Dzis dostalem jakas przesylke, ale jakie bylo moje zdziwienie bo byla ona za pobraniem, mial bym drugi raz zaplacic za ten sam filtr !

Od miesiaca nie moge sie z nikim skontaktowac z tego sklepu w tej sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Maila dostałem wczoraj, ale sami napisali do mnie, że odeślą mi jakiś element po zwrocie teleskopu. Wybierz numer, daj głośnomówiący i połóż telefon, niech dzwoni do skutku. Być może mają dużą kolejkę na infolinii, a jedna osoba odbiera?

Link to comment
Share on other sites

dzwonie tam dzis juz z 5 raz i za kazdym razem dokladnie po 2 i pol minuty mnie rozlacza. Caly czas odbiera oczywiscie ich automat wiec kasa leci :|

Link to comment
Share on other sites

Testowo kolega wysłał do nich  maila w sprawie zakupu montazu, odpisali po godzinie, na moje  emaile od miesiaca nie odpisują wysłanych z 7 listów w tym  po angielsku na astroshop.eu. Na połączenia telefoniczne straciłem juz ponad 2 godziny, ciągle to samo, włącza sie automat i po 2 minutach rozłacza. Ich konto na fb i messenger to samo, cisza.
Mało tego  na początku w pierwszym mailu jak jeszcze pisałem o akcji producenta w sprawie wymiany wadliwych filtrow to babka twierdziła "że ich partii filtrów to nie dotyczy", co jest oczywistym kłamstwem bo producent wprost mówi o wymianie wszystkich filtrów na nowe. Po  kolejnej konsultacji jednak stwierdziła że mogę im go odesłać to zobaczą co da się zrobić i od tego  momentu kontakt się urwał. Z niemiec dostałem jedynie list przewozowy na przesyłkę zwrotną, którą wysłałem im filtr.
Kolejny syfem w ich sklepie jest że mam korektę faktury na wymianę na filtr NBX czyli taki sam jaki im odesłałem a nie NBZ czyli nowy.
Sklep polski jak i eu od miesiąca milczy.
Jak do poniedziałku się nikt nie skontaktuje to sprawę zgłosze chyba do UOKiK i na policję jako próbę wyłudzenia pieniędzy (ponowna wysyłka filtra za pobraniem za który już wcześniej zapłaciłem). Brak jakiegokolwiek kontaktu i słowa wyjaśnienia przez miesiąc to juz jest przesada.

Link to comment
Share on other sites

Napisz do @Astrobonq, on pracuje w astrohop.pl.

Kilka razy załatwiałem za jego pośrednictwem zakupy i inne sprawy. Oczywiście nie mogę za niego nic obiecać, ale  jak dotąd uzyskiwałem pełne wsparcie w kontrakcie ze sklepem.

Polecam!

Link to comment
Share on other sites

Niemcy mają całkowity lockdown więc mogą być problemy z kontaktem w niektórych sklepach stacjonarnych

sklepy internetowe powinny działać ale skoro nie mają czym handlować to może chwilowo zamknęli interes

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@cmku a zwrotek żadnych nie dostajesz (np. do folderu spam), że maile nie zostały dostarczone? Z gmaila wysyłasz lub innej znanej poczty? Jak nie miałem odpowiedzi mailowej od AS kilka dni, to z automatu przychodziło powiadomienie, że przepraszają, ale klienci ich zatkali zgłoszeniami/pytaniami i proszą o cierpliwość. 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, count.neverest napisał:

@cmku a zwrotek żadnych nie dostajesz (np. do folderu spam), że maile nie zostały dostarczone? Z gmaila wysyłasz lub innej znanej poczty? Jak nie miałem odpowiedzi mailowej od AS kilka dni, to z automatu przychodziło powiadomienie, że przepraszają, ale klienci ich zatkali zgłoszeniami/pytaniami i proszą o cierpliwość. 

W spamie oczywiście nic nie ma, ostatnia zwrotkę że są bardzo zajęci i odpowiedzą jak to mozliwe dostałem miesiąc temu (5 luty). Akcja wymiany filtrów trwa do końca marca, pisałem do nich w tej sprawie  3 lutego, a 5 lutego kontakt całkowicie się urwał  nie dostaję nawet zwrotek (w tym czasie wysłalem kilka kolejnych emaili i próbowałem się dzodzwonić bezskutecznie),  więc zaczynam myśleć ze celowo grają na zwłokę, aby filtra poprostu nie wymienić.

Edited by cmku
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ZbyT napisał:

Niemcy mają całkowity lockdown więc mogą być problemy z kontaktem w niektórych sklepach stacjonarnych

sklepy internetowe powinny działać ale skoro nie mają czym handlować to może chwilowo zamknęli interes

 

pozdrawiam

w Polsce?

Kupiłem u nich ostatnio coś, nie mogłem się dodzwonić dwa dni, zrezygnowałem. Towar był wyceniony po cenie "umownej", na fakturze była inna kwota wynikająca z realnego kursu, a zapłaciłem jeszcze więcej, pewnie za paypal, ale o tym nie było ani słowa nigdzie.

Towar wystawili jako dostępny, po czym ściągali go z TSa, wiem to na pewno, bo rozważałem zakup w TSie i śledziłem co się dzieje.

Bardzo mi się to doświadczenie nie spodobało.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Po prawie 2 miesiącach walki mam w końcu nowy filtr, co prawda wymiana miała być na nowy NBZ a tu dostałem dalej NBX. Podpiąłem i sprawdziłem na sztucznej gwieździe i  jakby halo już nie ma (może zmienili sam filtr w oprawce) na dalsze walki z nimi nie mam już siły :P to był zdecydowanie ostatni mój zakup w tym sklepie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.