Skocz do zawartości

Gain - na chłopski rozum


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich na forum!

 

Przedstawię moją sytuację. Amator i laik astro. Jestem doświadczonym fotografem, który w zeszłym roku zorganizował sobie na 40tkę teleskop realizując stare marzenie o astronomii i astro zdjęciach. Mam EQ6 z guidingiem QHY5IIL przez mały refraktor 400mm, teleskop 10" 1000mm F4 Sky Watchera i lustrzanki cyfrowe Canon 5D2 oraz 1D4, żadna nie jest modyfikowana. Fotografowanie jest fajną przygodą, jedna bardzo amatorską - stoję przy teleskopie i na zmianę odpalam z pilota lustrzanki i odszraniam teleskop sam się oszraniając zazwyczaj. Miłe, ale mające swoje ograniczenia. Moje podkrakowskie sąsiedztwo mocno się rozbudowuje i postanowiłem zrobić krok naprzód, by umożliwić sobie fotografię NB przy niebie coraz bardziej rozjaśnionym przez cywilizację.

 

Za trzy tygodnie powinienem odebrać kamerkę ASI1600MM-C i staram się pozbierać do kupy wszystko co dla amatora może mieć znaczenie. Jako że jest tego bardzo dużo i jest to język, który jest mi mocno obcy, chciałem to poskładać razem. Może wytkniecie mi braki w zrozumieniu tematu, może nawet ktoś mi pomoże. A może się to przyda komuś do mnie podobnemu.