Jump to content

Bawimy się materiałem.


_Spirit_
 Share

Recommended Posts

M33 została w pracy. Nie chce mi się wszystkiego robić od zera. Pewnie do niej nie wrócę bo nas wysłali do domu w związku z pandemią  - praca zdalna.

@Tuvoc czy jesteś w stanie wystawić tą emkę w postaci surowych klatek? Wiem że to kupa roboty. Chociaż Ha i rozjechane RGB ? Albo skalibrowane ale surowe?

Link to comment
Share on other sites

Próba naśladowania Spirita :-) Kicha ale co tam, będzie druga próba bo aż oczy bolą :-) Nie mam pojęcia jakie ty zabiegi stosujesz że nie niszczy to detalu.

Co robisz że jest tak miękko i przejrzyście ? a jednocześnie dosyć ostry obraz. ? Jak tworzysz te przejścia tonalne ? U mnie jest albo jasno albo ciemno, u ciebie są łagodniejsze przejścia w poziomach jasności.

jpg.thumb.jpg.ad82e90b8201749d68e0e594c5df31ae.jpg

Edited by Selmak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Zawsze z tyłu głowy miałem PS`a i z nim "czułem się związany". Jeśli czujesz że Pix rób w Pixie. Są tacy którzy w nim robią i mają mega wyniki. Ja go nie czuję. Wkurza mnie - długo oblicza, fajna opcja Preview ale doprowadza mnie do szału czekanie. W PSie mam wszystko dosłownie na kliknięcie. Widok na maskach, ich kontrola itd. Spróbuj zrobić ręcznie maskę w PS i Px. W PS zajmuje to 30 sek w Pix o wiele dłużej. Może nie znam Pxa za dobrze i stąd PS... Ale nie ukrywam że czasem nim się ratuję. Np HDR Multiscale  - świetne.

Edited by _Spirit_
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, _Spirit_ napisał:

M33 została w pracy. Nie chce mi się wszystkiego robić od zera. Pewnie do niej nie wrócę bo nas wysłali do domu w związku z pandemią  - praca zdalna.

@Tuvoc czy jesteś w stanie wystawić tą emkę w postaci surowych klatek? Wiem że to kupa roboty. Chociaż Ha i rozjechane RGB ? Albo skalibrowane ale surowe?

Jasne. Żaden problem. Wpakuję do rara i wszystko ma Google drive ;)

 

OT: Podwójna załamka - nawet w dzień mamy pod górkę...

(Tranzyt widoczny z balkonu + pojawiła się plama na Słońcu)

  

Screenshot_20201017-101747_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.10.2020 o 00:05, _Spirit_ napisał:

Poległem trochę na Twoim materiale

Ale raz jeszcze wieczorkiem podejdę :)

 

Powiem Ci, że świetnie to obrobiłeś w swoim wątku.

Action_-_RGB_color123_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, _Spirit_ napisał:

M33 została w pracy. Nie chce mi się wszystkiego robić od zera. Pewnie do niej nie wrócę bo nas wysłali do domu w związku z pandemią  - praca zdalna.

@Tuvoc czy jesteś w stanie wystawić tą emkę w postaci surowych klatek? Wiem że to kupa roboty. Chociaż Ha i rozjechane RGB ? Albo skalibrowane ale surowe?

 

Surówka: https://drive.google.com/file/d/1D2-8tsEoflOu7HA7NM2xQLFkrLtD5CBE/view?usp=sharing

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, _Spirit_ napisał:

 Zawsze z tyłu głowy miałem PS`a i z nim "czułem się związany". Jeśli czujesz że Pix rób w Pixie. Są tacy którzy w nim robią i mają mega wyniki. Ja go nie czuję. Wkurza mnie - długo oblicza, fajna opcja Preview ale doprowadza mnie do szału czekanie. W PSie mam wszystko dosłownie na kliknięcie. Widok na maskach, ich kontrola itd. Spróbuj zrobić ręcznie maskę w PS i Px. W PS zajmuje to 30 sek w Pix o wiele dłużej. Może nie znam Pxa za dobrze i stąd PS... Ale nie ukrywam że czasem nim się ratuję. Np HDR Multiscale  - świetne.

 

U mnie może z racji bardzo krótkiego stażu i małego doświadczenia znam tylko jeden program. Za namową kilku osób nabyłem Pixa i teraz ogarniam w miarę dobrze tylko jego. Strasznie się męczę z PS i odnoszę wrażenie, że każdą rzecz trzeba robić 5x dłużej i naokoło. Wiadomo to tylko takie moje subiektywne odczucie :-)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, RomekAstrobaza napisał:

A jeśli chodzi o ten StarNet - to ile kosztuje?
czy to sie instaluje czy to jakaś osobna aplikacja?

Nic nie kosztuje. Jest jako dodatek w Pixie albo oddzielna apka pod windows. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   3 members

  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Haha
        • Love
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.