Skocz do zawartości

Rozetta bez moda


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Łukasz Czerwiński napisał:

Miło by było zobaczyć Wasze zdjęcia bez moda tego obiektu. 

Za jakiś czas pewnie zobaczysz moją fotkę tego obiektu (jeśli zdążę w tym sezonie). Mam dokładnie ten sam aparat, Nikona D5100, i EDka 80 z FF/R 0,85x od SW. Póki co sprzęt jest w trakcie tuningowania, ale mam nadzieję, że się to w miarę sprawnie i szybko zakończy. Aparatu nie mam zamiaru modyfikować, ponieważ zależy mi na jak najwierniejszym oddaniu kolorów. Na mniejszym ISO jest lepszy zakres dynamiczny i wychodzą lepsze kolorki gwiazd. Dla naszego aparatu polecane jest ISO 200, ale pod ciemnym niebem dla f/6,4 to raczej nierealne, bo trzeba ny dłuuugie klatki palić. Obiektywem 50 mm 1,8G na f/4 robiłem po 120 s na ISO 400 i jako tako to wychodziło, ale na f/6,4 jest niestety ciemno. Prace trwają :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotr K. napisał:

Aparatu nie mam zamiaru modyfikować, ponieważ zależy mi na jak najwierniejszym oddaniu kolorów. Na mniejszym ISO jest lepszy zakres dynamiczny i wychodzą lepsze kolorki gwiazd.


Modyfikacja to raczej nie tyle kwestia kolorów a zwiększenia czułości aparatu na bliską podczerwień gdzie mamy większość sygnału mgławic wodorowych.

 

Kolory po modyfikacji można ustawić na bardzo zbliżone do „normalnych” poprzez balans bieli. W Canonach wystarczy zrobić zdjęcie białej powierzchni oświetlonej światłem słonecznym i wybrać w ustawieniach custom white balance. Zapewne można to zrobić podobnie i w waszych Nikonach.

 

Poza tym kolory można zawsze skorygować w obróbce a mniejszej czułości na podczerwień aparatu niemodyfikowanego już w ten sposób nie nadrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotr K. napisał:

Obiektywem 50 mm 1,8G na f/4 robiłem po 120 s na ISO 400 i jako tako to wychodziło, ale na f/6,4 jest niestety ciemno. Prace trwają :)

A masz gdzieś wrzucone te foty z 50 mm? Mam podobny sprzęt i bardzo jestem ciekawy jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotr K. napisał:

Dla naszego aparatu polecane jest ISO 200, ale pod ciemnym niebem dla f/6,4 to raczej nierealne, bo trzeba ny dłuuugie klatki palić. Obiektywem 50 mm 1,8G na f/4 robiłem po 120 s na ISO 400 i jako tako to wychodziło, ale na f/6,4 jest niestety ciemno. Prace trwają :)

 

Słyszałem, że niskie iso powinno być w tym Nikonie. Ale nie, że aż tak.

image.png.c011372d19d746314057bedc6a1a46ff.png

Ogólnie to był spontan, a bałem się że na małym iso niewiele złapie. Mam jeszcze sporo teorii do nadrobienia. Ale też inne obowiązki na daną chwilę, więc cuduję i się bawię. 

Na pewno kupię Canona pod moda. Nie wiem tylko właśnie czy czy kupić zapasowy 1100-1200D czy sprzedać też Nikona i kupić coś w budżecie do 1800 zł :rolleyes:

 

14 minut temu, pablo12311 napisał:

Łukasz, ja bym jeszcze dodał podkładkę dystansową 0,5mm. Teraz jeszcze musisz dołożyć guider i robić fotki z czasem 300sek.

Wygląda to coraz lepiej. Trening czyni mistrza.

 

Mam już upatrzony zestaw i to będzie kolejny zakup ale pierw się finansowo odbić muszę :haha:

 

4 godziny temu, tomchm napisał:

Zapodaj stacka to zobaczymy, co da się z tym zrobić.

 

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzebaby dokladnie sprawdzic, czy nie ma ugięć. czy wszystkie rogi tak samo pojechane.

obstawiam, ze regulacja bedzie w okolicach 1mm. warto zastosowac np podkladki o grubosci 0, lub nawet 0,3mm i sprawdzac jak wyglada obraz.

najsensowniej brać 0,3 2szt i 0,5 1szt.

 

cos takiego zwroc uwage na srednice.

https://www.astroshop.pl/pierscienie/baader-tuleja-przedluzajaca-fine-adjustment-rings-t2-0-3mm/p,61684

mysle ze teleskopypl Ci to moga sprwadzic, jak nie chcesz kupowac za granica.

 

edit. z tego co wiem mozesz rowniez zamowic w serwisatro.pl 

1327641960_Odlegoodflattenera.jpg.f705f5

 

Edytowane przez Tayson
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Astrobonq napisał:

Kolory po modyfikacji można ustawić na bardzo zbliżone do „normalnych” poprzez balans bieli. W Canonach wystarczy zrobić zdjęcie białej powierzchni oświetlonej światłem słonecznym i wybrać w ustawieniach custom white balance. Zapewne można to zrobić podobnie i w waszych Nikonach.

 

Poza tym kolory można zawsze skorygować w obróbce a mniejszej czułości na podczerwień aparatu niemodyfikowanego już w ten sposób nie nadrobimy.

 

Doskonale zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę, i jest to mój w pełni świadomy wybór, że nie chcę modyfikować aparatu. Temat koloru w astrofoto jest bardzo szeroki, budzi sporo kontrowersji, a ja dokładnie wiem, co chcę osiągnąć, i jak to zrobić :) Ale na razie jestem w trakcie dopinania sprzętu do takiej konfiguracji jaką chcę, potem zacznę trzaskać obiekt za obiektem, i zobaczę co z tego wychodzi :)

 

3 godziny temu, eszetka napisał:

A masz gdzieś wrzucone te foty z 50 mm? Mam podobny sprzęt i bardzo jestem ciekawy jak to wyszło.

 

Tak na szybko to nie, musiałbym poszperać na Astromaniaku w naszym wątku wrocławskim, ewentualnie pogrzebać na dysku i znaleźć obrobione fotki. Ale coś tam chyba mam, więc jeśli znajdę, to postaram się wrzucić.

 

2 godziny temu, Łukasz Czerwiński napisał:

Słyszałem, że niskie iso powinno być w tym Nikonie. Ale nie, że aż tak.

 

https://astrophotography.app/nikon.php

 

Gwiazdy masz mocno poprzepalane, i wszystkie prawie w tym samym kolorze. To chyba przez to ISO. Poza tym przy prawej i dolnej krawędzi zdjęcia wszystkie gwiazdy są pomarańczowawe, a w środku w lewym górnym rogu - biało-niebieskie. Jeśli to nie wynik obróbki, to możliwe, że winna jest flatownica, nierównomiernie oświetlona, i/lub ewentualnie trochę krzywo zamocowana matryca (miałem taki efekt w Canonie 1000D na Samyangu 135).

 

Ja też używam dedykowanego reduktora/flattenera SW do ED 80, i też jest chyba za mały dystans, bo wychodzi krzywizna pola jak stąd do Warszawy ;) ( @Tom-cio sprawdzał CCD Inspektorem jedną z moich fotek Chichotów). Będę robił podkładki dystansowe z teflonu 0,5 mm grubości, i zobaczę czy to coś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotr K. napisał:

 

 

Gwiazdy masz mocno poprzepalane, i wszystkie prawie w tym samym kolorze. To chyba przez to ISO. Poza tym przy prawej i dolnej krawędzi zdjęcia wszystkie gwiazdy są pomarańczowawe, a w środku w lewym górnym rogu - biało-niebieskie. Jeśli to nie wynik obróbki, to możliwe, że winna jest flatownica, nierównomiernie oświetlona, i/lub ewentualnie trochę krzywo zamocowana matryca (miałem taki efekt w Canonie 1000D na Samyangu 135).

 

 

To raczej obróbka. Bo strasznie wydęła mi gwiazdy. Są chyba 6krotnie większe niż w oryginele :haha: Ale zmniejszanie ich powoduje powstawanie dziwnych plam. Więc pewnie na razie tego nie umiem. Ale materiał o tyle ciekawy dla mnie, że psróbuję bez gwiazd edytować zdjęcie. 

Chociaż flaty jak najbardziej mogą być skopane. To moje pierwsze zaaplikowane flaty. Brane z ekranu laptopa bezpośrednio :haha: Też mam takie schodki w materiale, co ileś zdjęć rozjaśniają sie klatki, obiekt już schodził nisko. W dodatku na szeroko nawet latarnia sie tam przebija chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E kombinujecie z jakimiś wypas pro astro przedłużkami.

 

Ja robię podkładki prościej.

https://allegro.pl/oferta/dystrybutor-folia-pet-twarda-0-5mm-50x100cm-maska-9421518711

 

I wycinam nożykiem, albo nożyczkami obwarzanki.

PET ma fantastyczną stabilność wymiarową, przez 50 lat na grubości się nie odkształci.

Są też PETy o innych grubościach, więc spokojnie można i 0,25mm podkładki docinać. 1mm też można, ale to już cięższa praca żeby to nożyczkami robić.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

E kombinujecie z jakimiś wypas pro astro przedłużkami.

 

Ja robię podkładki prościej.

https://allegro.pl/oferta/dystrybutor-folia-pet-twarda-0-5mm-50x100cm-maska-9421518711

 

I wycinam nożykiem, albo nożyczkami obwarzanki.

PET ma fantastyczną stabilność wymiarową, przez 50 lat na grubości się nie odkształci.

Są też PETy o innych grubościach, więc spokojnie można i 0,25mm podkładki docinać. 1mm też można, ale to już cięższa praca żeby to nożyczkami robić.

Ciekawa opcja!! Chyba zaryzykuję :D

 

Godzinę temu, dominiksito napisał:

 

To się nie bój. ISO to nie jest czułość matrycy. Jak je zwiększysz to nie sprawi, że więcej fotonów spadnie na matryce :D 

No widzisz. Żyłem w błędzie :haha: W dodatku czytałem artykuł, który mówił, że szumu też nie wprowadza :haha: Niech skończą się już te studia, to się zabiorę za naukę zdjęć od technicznej strony :haha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, _Spirit_ napisał:

No tak.

Jak dla mnie sztos, szok i niedowierzanie :haha: Bedzie do trenowania material widze.

 

48 minut temu, Patryk Sokol napisał:

 

Jedyne czym ryzykujesz to, ze potniesz się nożyczkami :D

 

Raz palcu smierc. Pobawilem sie tym programem. Cos sie chyba zgadza ze zdjeciami. 

image.thumb.png.43de514a3e8e3d51a57235cdee421d6a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.