Skocz do zawartości

Reduktor Alan Gee Mark II w Delcie - wielkie rozczarowanie


dobrychemik

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, bajastro napisał:

Współczuję nieudanego zakupu. Niestety Delta ma co ma. Nieraz jak kupowałem to towar nie nadawał się do użytku, ale chyba dałoby się z nimi dogadać. Napisz do nich meila albo/i zadzwoń.

 

W poniedziałek odsyłam paczkę. Pewnie mi zwrócą pieniądze i tyle z tego będzie. Trudno. Pierwszy zakup w nowym roku okazał się niewypałem. Aż strach brać się za kolejne.

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Daj nam znac prosze, czy reklamacja przebiegła bezproblemowo. To dla potencjalnego klienta nawet ważniejsza informacja niz ta, ze zakupiony sprzęt okazał sie wadliwy (luźne soczewki w reduktorze to problem moze nie tak wielki jak nietrafiony zakres filra narrow band, bo potencjalnie usuwalny, ale nikt z nas nie byl by szczęśliwy z takiej grzechotki). 

 

Swoja drogą, zaczynam sie zastanawiac, jaki mechanizm wywolal takie problemy u Baadera. Sygnaly o problemach ze sprzętem tej marki płyną z wielu miejsc, ale do tej pory skupialy sie na filtrach. Mam nadzieje, ze to nie jest poczatek trendu tez dla ich okularów i innej optyki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2022 o 22:33, komprez napisał:

PS: Bardzo dobrze że taki fakt jest tu opisany - a co ? Kogoś boją 4 litery że jest jakaś przestroga i że trzeba być czujnym ? To po co są opinie na Allegro i tak usilnie na pewno sprawdzacie zawsze sprzedawcę przed zakupem ? Po to jest to forum aby uświadamiać ...

Opinie mają sens, gdy jest ich dostatecznie dużo, żeby wyciągnąć statystyczne wnioski. Pojedyncza opinia jest bezwartościowa.

Sklep wysłał niepełnowartościowy produkt? Nic niezwykłego, w każdym dużym sklepie się to zdarza. Istotne jest to, jak w tej sytuacji sklep się zachowuje, czy przyjmuje zwrot bezproblemowo i stara się rozwiązać problem. To są rzeczy warte opisania w swojej opinii.

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dobrychemik napisał:

 

W poniedziałek odsyłam paczkę. Pewnie mi zwrócą pieniądze i tyle z tego będzie. Trudno. Pierwszy zakup w nowym roku okazał się niewypałem. Aż strach brać się za kolejne.

 

Ofiary dla bogów chmur nie będzie, to może i pogoda wróci, choć na trochę.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z MateuszW, ale nie w całości. 

Oczywiście że nie należy pochopnie podważać reputacji sklepu, ale z drugiej strony, z opisu Oskara wynika że już na pierwszy rzut oka było widać że z kompletem jest coś nie tak. Więc jak tak można? Chyba że była to tylko niefortunna pomyłka. 

Jakiś czas temu bardzo nakrzyczałem publicznie na Astroshop za Cem25 p, a dziś trochę żałuję, ponieważ zrozumiałem że nie była to ich wina. Kupuję tam nadal i jestem bardzo zadowolony. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Hans napisał:

Czesc,

 

Daj nam znac prosze, czy reklamacja przebiegła bezproblemowo. To dla potencjalnego klienta nawet ważniejsza informacja niz ta, ze zakupiony sprzęt okazał sie wadliwy (luźne soczewki w reduktorze to problem moze nie tak wielki jak nietrafiony zakres filra narrow band, bo potencjalnie usuwalny, ale nikt z nas nie byl by szczęśliwy z takiej grzechotki). 

 

 

Jasne, dam znać. Na razie przebieg reklamacji jest prawidłowy - sklep odezwał się szybko.

 

Reduktor planowałem używać do astrofoto, więc kwestia jego kolimacji jest istotna. Nie wyobrażam sobie korzystania z goniących soczewek w torze optycznym. Gwinty w tym sprzęcie to też porażka - gorsze niż w zestawie tanich przedłużek M42, które kupiłem na Ali. Pod względem mechaniki ten produkt jest zdecydowanie niedopracowany. Swoją drogą, to dopiero niedawno uświadomiłem sobie jak duże różnice potrafią być między jakością gwintów, np. o ile lepsze są przejściówki dokładane do kamer ZWO od NoName kupionych na Ali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadna tajemnica, że polskie sklepy astro tną nas jak się da. Bo 'ciemny lud wszystko kupi', że zacytuję klasyka. 

Dlatego kupuję za granicą. Lub na giełdzie.

EDIT to bardzo dobrze, że napisałaś tutaj. Ludzie powinni wiedzieć czego się spodziewać po sklepach. 

Edytowane przez kjacek
  • Lubię 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam wolne, więc pomyślałem, że poświęcę chwilę, by się lepiej przyjrzeć reduktorowi. Trochę to śmieszne, że czarny element na poniższym zrzucie ekranowym (czerwone ramki i napis "BRAK" ja dodałem) wziąłem wcześniej za zbliżenie solo na najniższy element całego zestawu. A wystarczyło się dokładniej przyjrzeć. (Codziennie kończę pracę po 20-tej i wymęczony wracam do domu, więc tak sobie tłumaczę moje przeoczenie.) To jest inny, dodatkowy element konieczny do zamontowania korektora w tubie. Jego też nie dostałem w zestawie, więc nawet nie jestem w stanie sprawdzić jak działa zakupiony przeze mnie korektor. Nie mam już siły do tego zakupu.

 

 

image.png.afbfc5b2ac8c71dfad2a28c4329f2c53.png

Edytowane przez dobrychemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

Wróciłem do pracy po tygodniu urlopu i zerknąłem na innego Alanka :).

W zestawie jest telekompresor + takie dwie "gumki" @dobrychemik sprawdź te gumki, mogły się schować w zakrętkę od słoiczka (w tym drugi tak było).

Na stronie Baadera są dwie fotki, jedna bez adaptera i jedna z właśnie tym czarnym adapterem, ten adapter raczej jest opcjonalny.

https://www.baader-planetarium.com/en/alan-gee-telecompressor-mark-ii-(t-2-part-20).html

 

(Edit: jest ten adapter jako opcja do C9,25 https://www.baader-planetarium.com/en/centering-ring-alan-gee-ii.html) )

 

 

Sprawdziłem gruchotanie i faktycznie, jest to delikatna grzechotka ale na pewno nie w stylu okularów Zoom :) raczej taki niewielki luz soczewki przy mocniejszym potrząśnięciu.

Co do tego odciska palca to równie dobrze mogłem go zrobić JA przypadkiem, bo na inwentaryzacji oglądałem ten telekompresor ale ręki urwać nie dam, może był już tam wcześniej.

Gwintów nie ruszałem bo nie ma po co, to nie pierwsze piszczące gwinty od baadera i nie ostatnie.

Zapraszam do zwrotu towaru, nikt nie robi tutaj problemów ani żadnych złośliwości, myślę, że za taką cenę ktoś przeżyje słabe gwinty ;)

 

pozdrawiam

Łukasz

 

Edyta 2: podmieniłem fotkę na aktualną producenta aby nikt nie był w przyszłości wprowadzony w błąd.

Edytowane przez lolak89
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lolak89

Dzięki za wyjaśnienia. Paczka już spakowana, zdecydowałem że i tak odsyłam. Te goniące soczewki załamały mnie. Skoro w każdym egzemplarzu tak jest, to wolę zrezygnować.

Szkoda też, że nie ma informacji przy zakupie, że trzeba osobno dokupić adapter, by reduktor móc zamontować w tubie, do której przecież jest on przeznaczony. Zupełnie jakbym zamawiając tubę optyczną dostał... samą tubę z opcją dokupienia soczewek i wyciągu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dobrychemik napisał:

@lolak89

Dzięki za wyjaśnienia. Paczka już spakowana, zdecydowałem że i tak odsyłam. Te goniące soczewki załamały mnie. Skoro w każdym egzemplarzu tak jest, to wolę zrezygnować.

Szkoda też, że nie ma informacji przy zakupie, że trzeba osobno dokupić adapter, by reduktor móc zamontować w tubie, do której przecież jest on przeznaczony. Zupełnie jakbym zamawiając tubę optyczną dostał... samą tubę z opcją dokupienia soczewek i wyciągu.

 

https://www.baader-planetarium.com/en/downloads/dl/file/id/213/product/1197/baader_alan_gee_ii_telecompresor_shapley_lens_f_5_9_manual_and_applications.pdf

 

W manualu jest instrukcja spięcia z C8 i wyjaśnienie dlaczego do C9,25 potrzebny jest adapter, więc wydaje mi się, że jest zrobiony pod C8.

Nie mam zamiaru tego sprawdzać ale nie widzę przeciwwskazań abyś nie mógł tego zrobić na swojej C8 :)

Strona 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Krys napisał:

Takie to właśnie forum tutaj. Każdy się chwali byle czym zamiast załatwić jak należy. 

 

Chyba inaczej rozumiemy ideę istnienia forum. Gdybym nie opisał sytuacji to:

- kto by wiedział, że w przedmiotowym korektorze normą są goniące soczewki?

- na stronie Delty wciąż byłaby myląca fotka sugerująca, że w komplecie jest adapter, który trzeba sobie kupić osobno.

Sam wolałbym o tym wiedzieć wcześniej niż dopiero okryć samodzielnie. A Ty lubisz chybione zakupy?

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się dział reklamacji w Delcie. Zawsze dostaję podziękowanie, po każdej mojej wiadomości. Co prawda nie dostaję żadnych innych konkretnych wiadomości, ale podziękowania też mają jakąś wartość... taką... powiedzmy... socjologiczną. Przynajmniej wiem, że wciąż czują względem mnie wdzięczność za zakup Alana Gee. 

Edytowane przez dobrychemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozytywnych wrażeń ciąg dalszy.

 

Po wtorkowym urgensie jeszcze tego samego dnia dostałem informację, że reklamacja została uznana, zwrot towaru przyjęty i sprawa zamknięta. Niestety ani słowa o zwrocie pieniędzy. Jest piątek po południu i przelew zwrotny jeszcze nie dotarł. Pewnie czekają, aż znowu się upomnę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.