Skocz do zawartości

LBN777 - Głowa Sępa w szerszym kadrze


diver

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Grzędziel napisał(a):

Zbieranie luminancji kamerą mono i koloru kamerą OSC to bardzo dobre (i ekonomiczne) rozwiązanie. Wymaga to jednak dla każdego obiektu co najmniej raz zmienić kamerę. Stąd pytanie, czy po każdej zmianie kamery robisz flaty?

 

Też myślę, że ekonomiczne. Dlatego sprzedałem ASI1600 i do posiadanej od dawna ASI294MC dokupiłem ASI294MM. ;)

Flaty mam oczywiście zrobione dla każdej kamery i każdego filtra osobno. Przy stakowaniu materiału stosuję po prostu flaty właściwe dla kamery. Dlaczego sądzisz, że po każdej zmianie kamery miałbym robić nowe flaty? :g:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, rozumiem, że nie robisz.

3 minuty temu, diver napisał(a):

Dlaczego sądzisz, że po każdej zmianie kamery miałbym robić nowe flaty? :g:

Bo zawsze jest ryzyko, że przy wykręcaniu pojawi się jakieś zabrudzenie/kurz i zostanie plama.  Ale skoro z Twoich doświadczeń wynika, że ten problem nie występuje to jest to dobra wiadomość.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Grzędziel napisał(a):

Bo zawsze jest ryzyko, że przy wykręcaniu pojawi się jakieś zabrudzenie/kurz i zostanie plama.  Ale skoro z Twoich doświadczeń wynika, że ten problem nie występuje to jest to dobra wiadomość.

 

Mam tego świadomość. Staram się, żeby paprochy mi nie wpadały i szybkę od matrycy przed wkręceniem zawsze oglądam, choć czasem niespodzianka może się zdarzyć. Poza tym dbam o stałą rotację matrycy względem tuby, a obydwie kamery pracują w tym samym torze optycznym (to samo koło filtrowe). Więc poprzestaję na wcześniej przygotowanych flatach.

Edytowane przez diver
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, diver napisał(a):
 
 

 

Mam tego świadomość. Staram się, żeby paprochy mi nie wpadały i szybkę od matrycy przed wkręceniem zawsze oglądam, choć czasem niespodzianka może się zdarzyć. Poza tym dbam o stałą rotację matrycy względem tuby, a obydwie kamery pracują w tym samym torze optycznym (to samo koło filtrowe). Więc poprzestaję na wcześniej przygotowanych flatach.


Piękne zdjęcie, nieprzesadzona i naturalna obróbka, podoba się :) 
A nie myślałeś, żeby na Askara 500 posadzić na przykład Askara 300-400 i dwoma teleskopami równolegle wycelowanymi w ten sam obszar zbierać fotony? Na Askarze 500 siedziałaby ASI294mm, a na Askarze 300 powiedzmy kamera kolorowa do zbierania RGB. Detal liczy się tylko dla Luminancji w końcu... Pix powinien chyba w teorii wszystko ładnie złożyć i wyrównać jak damy klatkę referencyjną manualnie i wybierzemy L z większego teleskopu? 
Ktoś tak w ogóle próbował fotografować? To oczywiście wymaga pewnie drugiego focusera, AsiAir Pro i kolejnego teleskopu, ale z jednej 1h pogodnej nocy wyciągamy 2h materiału :D Nie ukrywam, że mnie chodzi taka myśl po głowie ?

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny nieoklepany temat/obiekt, wyważona i skrupulatna obróbka. Jak zawsze klasa Sławku! Podobno kilka lat temu powiedziałeś "o take astrofotografie walczyłem"? No i widać efekty :D A tak swoją drogą to też zaczynam się zastanawiać na zakupem 294MM. Pomysł kapitalny.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzysiek Gaudy napisał(a):


Piękne zdjęcie, nieprzesadzona i naturalna obróbka, podoba się :) 
A nie myślałeś, żeby na Askara 500 posadzić na przykład Askara 300-400 i dwoma teleskopami równolegle wycelowanymi w ten sam obszar zbierać fotony? Na Askarze 500 siedziałaby ASI294mm, a na Askarze 300 powiedzmy kamera kolorowa do zbierania RGB. Detal liczy się tylko dla Luminancji w końcu... Pix powinien chyba w teorii wszystko ładnie złożyć i wyrównać jak damy klatkę referencyjną manualnie i wybierzemy L z większego teleskopu? 
Ktoś tak w ogóle próbował fotografować? To oczywiście wymaga pewnie drugiego focusera, AsiAir Pro i kolejnego teleskopu, ale z jednej 1h pogodnej nocy wyciągamy 2h materiału :D Nie ukrywam, że mnie chodzi taka myśl po głowie ?

Astro Pixel Procesor pięknie sobie radzi ze stackowaniem klatek z różnych setupów, także myślę, że jest to jak najbardziej możliwe. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Krzysiek Gaudy napisał(a):

A nie myślałeś, żeby na Askara 500 posadzić na przykład Askara 300-400 i dwoma teleskopami równolegle wycelowanymi w ten sam obszar zbierać fotony? Na Askarze 500 siedziałaby ASI294mm, a na Askarze 300 powiedzmy kamera kolorowa do zbierania RGB. Detal liczy się tylko dla Luminancji w końcu... Pix powinien chyba w teorii wszystko ładnie złożyć i wyrównać jak damy klatkę referencyjną manualnie i wybierzemy L z większego teleskopu? 

 

Jeszcze nie myślałem. ;) Choć podobne próby koledzy już podejmowali i to z powodzeniem, np. Paweł @warpal. Gdybym myślał o podwójnej rurce, postawiłbym raczej na dwie identyczne rurki z dwiema identycznymi wymiarowo i "rozdzielczowo" matrycami, czyli np. takie ASI294MM i MC. Po co potem dodatkowy kłopot z obróbką obrazków w różnych skalach? Mój montaż bez problemu uciągnie 2 x ASKAR 500.

 

12 godzin temu, Tuvoc napisał(a):

Jak zawsze klasa Sławku! Podobno kilka lat temu powiedziałeś "o take astrofotografie walczyłem"?

 

Jak zawsze Mirek z tymi superlatywami przesadzasz. :) Usiłuję sobie przypomnieć, kiedy coś takiego powiedziałem i... obawiam się że wyjąłeś to z ust innego kolegi. ;)

Ale oczywiście cieszę się, że Ci się podoba. Każdy się cieszy, jeżeli jego fotki podobają się koleżeństwu.

 

10 godzin temu, OnlyAfc napisał(a):

Gratulacje za ładnie wyrównane tło. Nie jest to proste, biorąc pod uwagę, że nie ma za dużo czystego miejsca w tym kadrze do wyznaczenia referencji

 

Dzięki za słowa uznania. Wszystkie kanały (L,R,G,B) przed złożeniem wyrównywałem w DBE, starając się odpowiednio rozmieszczać punkty referencyjne. I jakoś nie najgorzej wyszło. Choć przy tak rozległym obiekcie z referencją dla "pustego" tła zawsze jest pewien problem. Robisz takie DBE i nie do końca jesteś pewien, czy to już ok czy kombinować dalej. ;)

 

 

 

Edytowane przez diver
  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Krzysiek Gaudy napisał(a):

Ktoś tak w ogóle próbował fotografować? To oczywiście wymaga pewnie drugiego focusera, AsiAir Pro i kolejnego teleskopu, ale z jednej 1h pogodnej nocy wyciągamy 2h materiału :D Nie ukrywam, że mnie chodzi taka myśl po głowie ?

Mam kilka zdjęć gdzie luminancja zbierana jest kamerą mono z ogniskowej 900 mm, a kolor z kamery OSC z ogniskowej 550 mm.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/19/2023 at 11:43 PM, diver said:

 

Mam tego świadomość. Staram się, żeby paprochy mi nie wpadały i szybkę od matrycy przed wkręceniem zawsze oglądam, choć czasem niespodzianka może się zdarzyć. Poza tym dbam o stałą rotację matrycy względem tuby, a obydwie kamery pracują w tym samym torze optycznym (to samo koło filtrowe). Więc poprzestaję na wcześniej przygotowanych flatach.

Nie ma wyboru, trzeba opracować koło kamerowe, albo raczej bęben :)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Tayson napisał(a):

Czy masz dobrze ustawioną wartość pedestal?

Pojawia sie sporo czarnych (zepewne zerowych) pixeli.

 

Nie wiem Tomek czy dobrze, bo do tej pory nie przywiązywałem do tego wagi. Spojrzałem teraz na domyślne ustawienia kalibracji w PIX WBPS. Domyślnie jest Literal Value DN=0, nawet nie Automatic. Możesz więc mieć rację, że warto spróbować różnych ustawień tego parametru. Dzięki za sugestię. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, diver napisał(a):

 

Nie wiem Tomek czy dobrze, bo do tej pory nie przywiązywałem do tego wagi. Spojrzałem teraz na domyślne ustawienia kalibracji w PIX WBPS. Domyślnie jest Literal Value DN=0, nawet nie Automatic. Możesz więc mieć rację, że warto spróbować różnych ustawień tego parametru. Dzięki za sugestię. :)

 

Cos ala to.

 

 

Edytowane przez Tayson
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2023 o 00:22, Tayson napisał(a):

Daj proszę znac, jesli uda Ci sie to wyjaśnić. 

 

Daję znać. Poniżej masz trzy próbki integracji materiału L z ASI294MM z różnymi parametrami pedestal. Do próbkowania wybrałem fragment 600x600 px z ciemniejszego obszaru, gdzie występuje sporo czarnych pikseli.

 

Literal Value DN0 - taki był zastosowany w materiale, który przedstawiłem.

 

pedestal_DN0.png.91e2c783f7a56c39476e003efb381203.png

 

Automatic Limit 0.00010

 

pedestal_automatic_0_0001.png.920f27df2c86caed73e4ae986223070f.png

 

Literal Value DN100

 

pedestal_DN100.png.19b79344a2bb39ee6f52a65db2e3bc45.png

 

Jak widać wizualne różnice w ilości czarnych pikseli są bardzo subtelne.

 

Oglądałeś moją fotkę dość wnikliwie w powiększeniu > 1 i znalazłeś nieznaczne ilości czarnych pikseli. Nigdy w ten sposób nie przeglądałem żadnych fotek. Ale gdyby oglądać różne fotki tak szczegółowo jak Ty, pewnie na większości z nich jakieś czarne piksele by się znalazły.

 

Mój wniosek.

Materiał porównawczy który przedstawiłem świadczy raczej o tym, że akurat ten mój materiał nie cierpi na nadmiar czarnych (zerowych) pikseli. W tej diagnozie nie chodzi o to, żebym przedstawiał swoją fotkę jako doskonałą. Sądzę po prostu, że problem który podjąłeś jest w moim materiale raczej pomijalny. Jeżeli jesteś innego zdania, daj znać. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.