Skocz do zawartości

Laptop do astrofotografii


Charon_X

Rekomendowane odpowiedzi

@Mariusz Psut autor pyta o laptopa za niecałe 600zł(taki podał jako przykład), a Ty polecasz takiego gdzie trzeba wykartkować jakieś 2000+ ;)

Poza tym to acer więc ja trzymał byłym się od tego z daleka, nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja ale kiedyś acery miły fatalną jakość wykonania i były strasznie awaryjne. To nie tylko moje zdanie ale również znajomych serwisantów. Może coś się zmieniło w tej kwestii ale ja bym tej firmie raczej nie ufał.

 

Nie mam doświadczenia w obróbce ale wydaje mi się że do tego celu będzie za słaby.

Ale nasuwa mi się pytanie do osób które więcej pracują z programami do astrofoto, czy korzystają one z kart graficznych(np. nvidia cuda) - z informacji jakie znalazłem w internecie wynika że niestety nie.

Jeśli kozystają to szukałbym czegoś z dobrą grafiką, jeśli nie to szukałbym czegoś z mocnym procesorem.

 

Tylko 8GB ramu, a zapewne chcesz pracować na dużych grafikach. Chociaż z drugiej strony dobrym pomysłem może być coś z małą ilością ramu i samodzielna rozbudowa o coś dobrego, a nie taniego.

 

Ja nie upierałbym się również na dysk ssd w zestawie, a wolałbym duży hdd. Dlaczego ? Powód ten sam co przy ramie, te laptopy to często jakieś polizingówki, firmy kupują je za grosze dokładają najtańszy dysk i sprzedają z zyskiem. Dlatego wolałbym duży fabryczny i dobry hdd, a do tego dołożyć dobry ssd na system. W thinkpad-ach można bez problemu przy pomocy taniego adaptera zastąpić bezużyteczny w obecnych czasach napęd cd dyskiem ssd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie do avikowania, ale na pewno też do stackowania i pewnie też będzie do codziennego korzystania (jako, że obecnie najlepszym kompem w domu jest mój telefon ;) ) Pod kamerki ASI 224 i Chameleon 2.0 (obecnie). 

 

Raczej nie będzie pod wielkie foto DS z jakimiś hiperkamerami za 10k i obróbkami w fotoszopie, bo pewnie to wam przyszło od razu na myśl