Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze typowo planetarnego teleskopu


micropoint

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Zbieram się do małego remanentu sprzętowego po którym zamierzam zakupić typowo planetarno/księżycowy teleskop. Nie mam kompletnie doświadczenia w tego typu sprzęcie, gdyż od zawsze miałem i mam tylko duże newtony na dobsonie. Oczywiście obrazy planet są w nich bardzo ładne ale chciałbym coś, co mogę szybko wystawić na balkon w podpoznańskiej miejscowości i równie szybko rozpocząć obserwacje. Fundusze na ten cel to około 3500 - 4000 zł. O ile budżet pozwoli tuba powinna dawać jak najlepsze obrazy planet. Co do statywu to na początek wydaje mi się, że nie musi być z prowadzeniem ponieważ jestem przyzwyczajony do "ręcznego" podążania za obiektem. Ważne aby był w miarę stabilny i dobrze tłumił drgania. Poza tym wolałbym większość funduszy przerzucić na jak najlepszą tubę. Gdybym miał sam decydować to prawdopodobnie pierwszym wyborem byłbym MAK127 lub 150 ale może bardziej doświadczeni koledzy pomogą mi dokonać właściwego wyboru :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Mumia napisał(a):

Balkon z kategorii tych większych czy raczej kwadrat metr na metr?

balkon duży (12m2) w kształcie litery L. Stawiam na nim 16" Taurusa :) Odległość od ściany do balustrady 180 cm.

Edytowane przez micropoint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Piotrek K. napisał(a):

Balkon, planety, budżet - wszystko mi się tutaj uklada w Maczka 150 na eq5 z gieldy :) Jedynie z tym "szybko" będzie mały problem, bo pasuje tego maczka z godzinę dwie przed obserwacjami juz na ten balkon wynieść.

No i to szybko się tutaj mocno "grzeje".

Idealny wybór wg tych kryteriów to chyba jednak refraktor ED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Piotrek K. napisał(a):