Skocz do zawartości

Drizzle zajmuje tyle co gotowanie obiadu dwudaniowego (albo dłużej)


Herbert West

Rekomendowane odpowiedzi

@Przemek Majewski Mogłem poćwiczyć podstawowe kompetencje twórcze (CTRL+C, CTRL+V) i jeszcze trochę narozrabiać, więc czemu nie ;-)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Behlur_Olderys said:

@Herbert West dzięki, jak widać temat dużo zyskał dzięki przeniesieniu:) Powiedz jeszcze koniecznie jaki obiad gotowałeś: rosół i bigos (cały dzień) czy bardziej zupa w proszku + odgrzewana pizza? ;)

 

Pomidorowa z przecieru z cebulą, czosnkiem, świeżym imbirem i cayene oraz tarta szpinakowa z octem balsamicznym, gałką muszkatałową i również świeżym imbirem... Odpowiadam tylko dlatego na ten offtop, ponieważ obrazuje to co można zrobić w domu, gdy do astrofoto używa się Drizzle Integration.

  • Lubię 4
  • Kocham 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przy kawie przeczytać całość ale przewinąłem w dół celem oszacowania długości wątku. Przeczytałem posta z przepisem i tak mi narobiliście smaku, że czytanie poczeka chwilkę, kawa będzie po południu. Idę zrobić coś do jedzenia. Proszę admina do dodanie do regulaminu forum punktu aby nie publikować przepisów kulinarnych.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykolejanie własnych wątków idzie mi o wiele lepiej niż astrofotografia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ciekaw jak to działa, ile zajmuje i oczywiście- co daje. Użyłem na obrazach, które nie były dotknięte undersamplingiem. Wyczytałem na cloudynights, między innymi, że całkiem dobre efekty daje drizzle z drop shrink w granicach 0.7, wstępna obróbka (dekonwolucja zwłaszcza) i resample to oryginalnej rozdzielczości- zarówno w zakresie detali jak i szumu. Nie za bardzo widzę opisywane efekty, szczerze mówiąc.

 

EDIT: Efekty w zakresie szumu. Ale efektów z DECON na 2x większej rozdzielczości nie sprawdzałem jeszcze. Może bliżej weekendu coś wrzucę na forum.

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, isset said:

Zawstydzić @Przemek Majewski -> bezcenne :D 

 

Tak, tylko że on pisał  o ważnych rzeczach a ja o zupie pomidorowej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawilem sie w testy drizzle dla swojej matrycy ICX695. Nic dobrego nie wychodzilo. Np drizzle 2x, potem downsize 0.5x, vs stack w natywnej rozdzielczosci, to natywna rozdzielczosc zawsze wygrywała wgledem ilosci szumow oraz jakosci chociazby gwiazdek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Tayson said:

Bawilem sie w testy drizzle dla swojej matrycy ICX695. Nic dobrego nie wychodzilo. Np drizzle 2x, potem downsize 0.5x, vs stack w natywnej rozdzielczosci, to natywna rozdzielczosc zawsze wygrywała wgledem ilosci szumow oraz jakosci chociazby gwiazdek.

 

 

Moje wstępne wnioski są podobne- nie zauważam żadnej różnicy na plus. Na minus też chyba nie, więc po co sobie głowę zawracać. Jeszcze chyba sprawdzę dekonwolucję i przypuszczam, że to będzie koniec eksperymentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tayson napisał:

Bawilem sie w testy drizzle dla swojej matrycy ICX695. Nic dobrego nie wychodzilo. Np drizzle 2x, potem downsize 0.5x, vs stack w natywnej rozdzielczosci, to natywna rozdzielczosc zawsze wygrywała wgledem ilosci szumow oraz jakosci chociazby gwiazdek.

 

tu mnie zdziwiłeś. zwykle nie powinno być po prostu różnic. rożnice zwykle pojawiają się wlasnie w artefaktach typu zipy, ringy i inne rzeczy. ale fakt, mozna to kontrolować wybierając metodę interpolacji w rejestracji (jesli takie problemy są)

 

co do podsumowania @rambro:

 

ogolny ton rozmowy jest taki, że NSG daje benefity w poprawnym ważeniu klatek i to wymierna korzyść,  drizzle (jeśli nie mamy problemów z undersamplingiem) zwykle nie zmienia nic, ewentualnie uchroni od pewnych artefaktow interpolacji (akademicka sprawa).

 

trochę w tym wątku:

 

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zawsze wprowadzić nową miarę trwania procesu np:

drizzle=Pomidorowa z przecieru z cebulą, czosnkiem, świeżym imbirem i cayene oraz tarta szpinakowa z octem balsamicznym, gałką muszkatałową i również świeżym imbirem...

stack 50 klatek= podgrzanie pizzy w piekarniku

dekonwolucję = ? .. no właśnie

 

Swoją drogą bardzo przyjemnie czytało się ten post, niczym "Tylko dla orłów" Alistair MacLean :) - przy okazji przemyciłeś sporo zagadnień astrofoto A ja wieczorem  czyba zrobię naleśniki w Wy sobie wymyślcie jaki proces w PiXie uruchomię :)

Edytowane przez Pawcio
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, żarty na chwilę stop bo moderatorzy pomyślą, że tu tylko śmiecę. Zwłaszcza zapraszam @Przemek Majewski. Udało mi się znaleźć coś, co może być ciekawe- jednak są różnice gdy się porówna porządnie a nie na chybcika, choć być może jest to temat bardziej akademicki. Zrobiłem tak:

 

1. Obydwa pliki- integracja z Local Normalization / Generalized Extreme Studentized Deviate Test oraz Drizzle z plikami LocalNorm wykorzystanymi przy zwykłej integracji -> LinearFit (zwykły do drizzle).

 

2. Resample H_Drizzle do zwykłego rozmiaru.

 

3. DynamicCrop.

 

4. ImageStatistics:

 

stat-ln.PNG.fc43facaec441756c5556cfe9c51e6ed.PNG

stat-dr.PNG.f965ff014fa3aa5631cc0493b57c4c3c.PNG

 

5. NoiseEvaluation z następującymi, wynikami:

 

noise-eval.PNG.197bdb7631d0c0f248d0fe6e29b1006f.PNG

 

6. Identyczny STF na obydwu i kilka porównań- zwykły po lewej, drizzle po prawej:

 

comp.thumb.PNG.df1cb879202d27c2f2c630e2d7946542.PNG

 

comp2.thumb.PNG.aa9c076511fc1302e422ba3de56d0b8e.PNG

 

comp3.thumb.PNG.13ef69151b73c49567c9ea70083d465e.PNG

 

7. Pixelmath jak sugerował Przemek: (H_LN-H_DRIZZLE)+0.1

 

PIXELMATH.thumb.PNG.02ee8cc50c05ff0058b21273956382e1.PNG

 

8. Zapisałem pliki w formacie .tiff (po resample i DynamicCrop) Możecie pobrać je tutaj przez tydzień: https://1drv.ms/u/s!AjNBHKkQrQLmhLQiA1hKUxA_eJIM6w?e=UOk93c

 

Discuss!

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herbert West wow. dałbym 2 puchary

 

no i na róznicy widać gdzie te rożnice są. tak "krótko", to jedne interpolacje są bardziej ostre ale mają artefakty, a inne mniej szumne, ale za to bardziej rozmyte ;)

 

ponadto w statystykach włącz sobie sqrt(BWMV), warto.

 

BWMV strasznie brzmi -- Biweight Midvariance, ale to nie takie straszne, wyjasnie:

- MAD, median absolute deviation, to mediana odchyleń od mediany. "robustny" estymator zakresu.

- BWMV to taka odpowiednio ważona wariancja, która bierze histogram tylko do 9 MAD. (coś jak odrzucanie 3 sigma, tyle, że 9 MAD).

- jak ktos lubi grzebac w pixie to MAD i BWMV pojawiają się w wielu miejscach

- do czytania

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robust_measures_of_scale

 

 

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i oczywiście przez rozkojarzenie i migrene nie napisałem dlaczego "robustne":

- wezmy taki hot pixel, 65000, a mediana zdjecia? 400. ten hot pixel w odchyleniu KWADRATOWYM wystarczy by zaburzyc bardzo obliczenie zwyklego odchylenia kwadratowego

- MAD to mediana odchyleń od mediany. mediana jest odporna na skrajne wartosci, niewrażliwa w ogole na dodanie jednej prawej i jednej lewej. wiec mediana odchyleń ładnie pokazuje jaki "rozrzut" głownego tła zdjecia

- 9 MAD to dosc dobry zakres w ktorym mozna badać wariancje. nieco skomplikowane wyrazenoe z wagami zależącymi od odleglosci danej od mediany w jednostkach MAD skutkuje wlasnie owym BWMV ;)

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak myślisz @Przemek Majewski? Jak dla mnie Drizzle jednak jest opcją jeżeli autor NSG przepisze skrypt w C++ i będzie można go używać razem z Drizzle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Herbert West napisał:

I jak myślisz @Przemek Majewski? Jak dla mnie Drizzle jednak jest opcją jeżeli autor NSG przepisze skrypt w C++ i będzie można go używać razem z Drizzle.

no tak. ja zwykle z przyzwyczajenia robię. a drizzle data generuje zawsze. tyle, że tu to mówię. pewien zysk (w postaci mega drobnych artefaktow) w przesuwaniu pixeli inną interpolacją itd. raczej nie ma straty.

 

natomiast NSG i matematyczna weryfikacja ile jest sygnału na każdej klatce? do tej pory, bez nsg mozna bylo robic tak (eksperymentowalem)

- zdefiniowac proces dbe na jednej klatce

- wrzucic lighty do image containera

- odpslic dbe na wszystkich skalibrowanych lajtach

- pozniej integracja z ważeniem automatycznym i normaiuzacją ax+b

 

To oczywiscie (plus mierzenie intensywnosci gwiazd) jest teraz elegancko zawarte w NSG. I to jest naprawdę DUŻO. Ale nic by nie zaszkodziło, jakby razem z tym dużo działało też "troszkę" drizzle. Ponadto NSG jako proces będzie wiele razy szybsze i lepiej zoptymalizowane. Wielowątkowe etc.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, właśnie. Odnośnie metod ważenia- w PIX 188-10 wypada stara noise evaluation i wchodzą dwie nowe:

 

New Image Weighting Algorithms

PixInsight 1.8.8-10 comes with two new image weighting methods:

  • A new weighting method based on signal estimation with PSF photometry, available in two variants: PSF Signal and PSF Power. This method is robust and accurate, and is the new default option in the ImageIntegration process. The old noise evaluation weighting method has been deprecated and removed.
     
  • An improved version of the SNRWeight method.

Both methods are now tightly integrated in our preprocessing pipeline, including the following processes: ImageCalibration, Debayer, SubframeSelector, ImageIntegration, and DrizzleIntegration. This means that you don't have to do anything to enable them by default, and both work in a completely automated and transparent way without requiring adjustment of additional parameters in most cases. They are fast and have a small impact in terms of computational work.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.