Skocz do zawartości

Rekomendowane okulary do MAK180


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Nie mam żadnego doświadczenia praktycznego w wizualu. Proszę znawców tematu o pomoc w wyborze okularu lub okularów do obserwacji wizualnych MAKiem 180. Księżyc, planety, gromady kuliste i jasne DSO.

 

Lokalizacja bortle 5 ale planuję też wyjazdy (ale nie jako priorytet). 

 

Mam jedyny okular, przez który coś oglądałem na Newtonie 10'' F4 6 lat temu, i który bardzo mi się podobał, a mianowicie 1.25'' ES 8.8mm 82deg. Do tego w zestawie z MAKiem przyjechał Skywatcher 28mm 2''. Mam też extender 1.25'' x2 ES'a.

 

 

P.S- podchodzę praktycznie, nie planuję zakupu skrzynki okularów. 1 może 2 w rozsądnych cenach bo foto jest moim absolutnym priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Przy takiej ogniskowej ten okular będzie rzadko wykorzystywany raczej w naszych warunkach, ale moze się przydać czasami. Celuj w ogniskowe 12-18 mm, te są u mnie w użyciu najczęściej. Przy slabszym seeingu 20-25 mm. Do planet poszukaj okularów prostych, dobry plossl lub najlepiej orto, do Księzyca też się nadają mimo malego pola. Myślę ze gdybyś miał 12, 18 i 25 mm byłbyś zadowolony, ale priorytetem w Twoim przypadku bylby chyba 18 mm.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dość długo "jechałem" Makowcem 180/2700, to i owo wiem.

Do szerokich pól i dużej źrenicy wyjściowej:

- coś 40mm z polem 70o więc William Optics SWAN 40mm /TV Panoptic 41 / Pentax XW 40mm / ES 40mm/68 albo klasyczny Plossl 56mm z polem około 500 (Meade 4000, Omegon, Tele Vue)

- w tematach planet i ogólnie dużych powiększeń: 9mm da 300x co będzie fajnym kompromisem między możliwościami Maka (można sporo więcej) i tym, na co pozwoli atmosfera. Morpheus 9mm będzie idealny albo ES 8,8mm, albo może Pentax XW 10 albo Sky-Watcher SWA 9mm z polem 58o