Skocz do zawartości

Jowisz 2022


Przemo23

Rekomendowane odpowiedzi

Tychy, 26.10/.022

SW150\750 mm, EQ3+EQStar Camera=ZWO ASI224MC, ADS, LB5x

FireCapture v2.6, Registax 5

Diameter=48.12"
Magnitude=-2.83
CMI=206.6° CMII=312.8° CMIII=251.3°  (during mid of capture)

Limit=90 Seconds, FPS (avg.)=15
Shutter=21.48ms
Gain=331 (55%)


 

Jup_203215_g4_ap106.png

  • Lubię 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Valerii Grushevskyi said:

Tychy, 26.10/.022

SW150\750 mm, EQ3+EQStar Camera=ZWO ASI224MC, ADS, LB5x

FireCapture v2.6, Registax 5

Diameter=48.12"
Magnitude=-2.83
CMI=206.6° CMII=312.8° CMIII=251.3°  (during mid of capture)

Limit=90 Seconds, FPS (avg.)=15
Shutter=21.48ms
Gain=331 (55%)


 

Jup_203215_g4_ap106.png

 

Jup_203215.png

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2022 o 00:22, Zybert napisał:

Właśnie zeszła mi z matrycy porcja avików... Warun chyba niezły, chociaż trzeba było czekać na odpowiednie momenty.

Dzisiaj synek pierwszy raz patrzył w okular (i niewiele dojrzał ?), jednak dla mnie to piękna chwila.

Jeśli chodzi o fotę, to postaram się jeszcze wycisnąć z tej małej tuby.

Wiem jedno, ten mały MAK jest genialny ze względu na swoją wielkość i skale, bo jest praktycznie "seeingo-odporny".

 

MAK 102/1300 + ASI120MC + SWSA

PIPP, AS!3, Lightroom

 

Pozdrawiam!

Kamil

 

310575341_647202340182675_4624383925224838265_n.jpg.6387ba2285fc42438ec2a30310258366.jpg

 

23_15_27_pipp_lapl3_ap76_Drizzle15_conv-3.jpg.57a5ac8fb6544876b1270806870c9eb9.jpg

 

23_15_27_pipp_lapl3_ap76_Drizzle15_conv-3_annotaed.jpg.816ec430c6e9c40c6befa59e21cf73e8.jpg

Mam podobny sprzęt i dopiero zaczynam zabawę z astro. Dasz radę wstawić jedną klatkę z filmu, chciał bym sprawdzić czy bardziej brakuje mi obróbki czy zły materiał z kamery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej Lach napisał:

Jeszcze raz materiał z środy.

Dłuższa animacja no i pierwsze podejście do upscaling'u z drizzle.

 

CC 8" + ASI462MC
PIPP => AS!3 => RegiStax => AstroSurface => PS

 

21 x 50% z 5000 klatek

 

2022-10-26-Jupiter_full.gif.b52ca410498b6d438d309833b42ab308.gif

 

50% z 5000 klatek, skala natywna i drizzle ×1.5 

 

2022-10-26-Jupiter.png.81cce5321abab36f90a9ed96c9db5b10.png2022-10-26-2024_8-Jupiter_drizzle-3.png.3822fbfa74841b410c93422aa3490985.png

 

PS. Tranzyty, nie tranzyty, najbardziej mnie cieszą te "plamki" na Ganimedesie, pierwszy raz udało mi się zarejestrować "coś" z powierzchni księżyca jowiszowego :) 

 

To jest coś absolutnie nieprawdopodobnego! Takie fotki zarezerwowane są dla C14+ a robienie ich ośmiocalowym Newtonem powinno być(jeśli już nie jest) zabronione! XD 

Jestem pod wielkim wrażeniem. Jeśli zdecyduję się na powrót do "astrobranży" i zdobędę teleskop, to będzie to mobilne 8" wmiast stacjonarnego "gabarytu". Marzą mi się podróże w pogoni za stabilną atmosferą, a jak widać kilogram seeingu jest warty więcej niż tona szkła ;)

Gratuluję Jowisza, Ganimedesa i warsztatu.

  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kubaman napisał:

gdzie znajdę tutki jak używać i czego by z plików SER zrobić foto np Jowisza?

 

Opiszę po krótce swój proces, który z pewnością nie jest wzorcowy ani docelowy, ale na tym etapie jestem z niego zadowolony.

 

PiPP - Planetary Image PreProcessing
https://sites.google.com/site/astropipp/home
Wyrównanie surowego materiału z kamery oraz Quality Estimation wraz z uporządkowaniem klatek wg. jakości z wykorzystaniem algorytmów PiPP

 

AS3! - AutoStakkert!

https://www.autostakkert.com/wp/download/

Stackowanie materiału wyrównanego w PiPP.

Tutaj dodatkowo włączam opcję Normalization (wyrównanie poziomów), Sharpen oraz Align RGB (wyrównanie kanałów).

Liczbę Alignment Points AP staram się trzymać poniżej 30 (dla planet)

 

Co do opcji Sharpen, czasami służy tylko jako pogląd jakości zestackowanego materiału, czasami używam tych klatek do obróbki finalnego zdjęcia.

 

RegiStax

https://www.astronomie.be/registax/

Tutaj wykorzystuję głównie dwie opcje: RGB Balance (wyrównanie historiogramów poszczególnych kanałów) oraz Historiogram (rozciągnięcie).

Siłą RegiStaxa oczywiście są operacje Wavelets, jednak sposób w jaki się z nich korzysta nie jest dla mnie zbyt wygodny, dlatego często przesiadam się do kolejnego narzędzia, o którym poniżej.

 

Dodatkowo działam w środowisku macOS i wszystkie te narzędzia dostępne są tylko z poziomu emulacji (korzystam z CrossOver). RegiStax pod CrossOver jest bardzo niestabilny i bardzo często wysypuję się. Dlatego też zacząłem szukać zamiennego narzędzia, tak trafiłem na AstroSurface :) 

 

AstroSurface

http://astrosurface.com/pageuk.html

To jest kombajn, który umożliwia przeprowadzenie całego procesu w jednym miejscu (na pewno może zastąpić AS3! oraz RegiStax).

Ja jednak ograniczam się do operacji Wavelets oraz Deconvolution.

 

PS - Photoshop

Składanie animowanych gifów, drobne korekty saturacji / poziomów

 

Jeżeli chciałbyś na szybko spróbować złożyć zebrany materiał, polecam zacząć od Astrosurface, na pewno da Ci dobrą orientację odnośnie procesu (bez konieczności nauki interfejsów różnych programów). Powinien być dobrą bazą do dalszych poszukiwań i eksperymentów.

 

 

7 godzin temu, hanysiak napisał:

 

To jest coś absolutnie nieprawdopodobnego! Takie fotki zarezerwowane są dla C14+ a robienie ich ośmiocalowym Newtonem powinno być(jeśli już nie jest) zabronione! XD 

Jestem pod wielkim wrażeniem. Jeśli zdecyduję się na powrót do "astrobranży" i zdobędę teleskop, to będzie to mobilne 8" wmiast stacjonarnego "gabarytu". Marzą mi się podróże w pogoni za stabilną atmosferą, a jak widać kilogram seeingu jest warty więcej niż tona szkła ;)

Gratuluję Jowisza, Ganimedesa i warsztatu.

 

Dziękuję za miłe słowa!
Drobne sprostowanie, nie korzystam z Newtona, a z Cassegraina (klasyczny) :) 
Oczywiście nie zmianie to wydźwięku Twojego wpisu, zdjęcia wielu kolegów korzystających z tego układu, skutecznie to udowadniają. 

  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo matko, ale to jest rzeźba z tymi planetkami. Robiłem na czuja, nie mam pojęcia nawet ile popsułem. Na Staturna nie mogę nawet patrzeć.

To są 2 minuty w pliku SER z Firecapture z przedwczoraj, przepuszczone przez PIPP i następnie zestakowane w AS!3.

Ustawienia: 5%, wyostrzanie, drizzle 3. Obrobione w PS i zmniejszone do 50%. Mój pierwszy w życiu Jowisz, i moja pierwsza w życiu planetka.

 

 

13574912_JowiszJSzymadrizzlex35resize50.jpg.6f450fab27190dbfbe7ebfe54e8c455d.jpg

  • Lubię 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kubaman napisał:

drizzle 3

Kubaman jeżeli to jest z Drizzle 3x, to oryginał zapewne jest o wiele lepszy, ponieważ ta fotka jest dobra. Drizzle stosuje się wyłącznie wtedy, kiedy materiał jest na prawdę bardzo dobrej jakości, w innym przypadku to tylko pogarsza finalną jakość stacka. W AS3! warto tez zaznaczyć RGB Aling. Dałeś też 5%, to mogło być również za mało i straciłeś ileś dobrych klatek do zestackowania. Warto by podejść jeszcze raz do tej obróbki ale tym razem bez Drizzle, dodać więcej % i dać RGB Aling.

Edytowane przez *Wojtek*
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drizzle to nie wiedziałem że im gorzej tym lepiej :) Chciałem mieć też większe zdjęcie

RGB align użyłem oczywiście - próbowałem i porównywałem sobie kilkadziesiąt różnych staków na różnych parametrach

mam równy dosyć materiał wg wykresu (posortowany w PIPP) i nie widzę różnicy wielkiej pomiędzy 5% a 25%.

Trzeba będzie pokombinować, problemem dla mnie jest totalne mydło i papka jakie wychodzą po stakowaniu , nie czuję tego materiału za grosz

 

PS>

Zapomniałem dodać technikalia akwizycji:

MAK180, ASI 662, gain 300, bodajże 8 czy 10ms, ADC, bez żadnego filtra, bez derotacji bo nie umiem i nawet nie wiem czy potrzeba

 

Robiłem tez z filtrem IR 650 i bardzo mi się to nie podobało, kolor z d - chyba tylko do luminancji można zabrać, i pięć razy dłuższe czasy, co jakby zaprzecza sensowności użycia bo tracimy ilość klatek itp.

 

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kubaman napisał:

problemem dla mnie jest totalne mydło i papka jakie wychodzą po stakowaniu

To jest normalny objaw surowego stacka. Dlatego warto też zaznaczyć opcję sharpened i obok papki będzie wyostrzony stack. Wtedy lepiej widać jakość materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pierwszej planetki wyszło to całkiem sympatycznie :)

Co do IR - tak, tylko dla L, z tym że spokojnie można stosować wyższy gain bez zmiany ilości fps, także strat nie ma.

Drizzle sobie można odpuścić w naszych warunkach (najczęściej).

Co to AS! to polecam filmik (dłuuugi) - szczególnie fragmenty o analizie.

 

 

 

 

Edytowane przez Lysy
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.