Skocz do zawartości

Księżycowe zakamarki.


lemarc

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna porcja zakamarków, tym razem z sobotniego Księżyca. Największe kratery widoczne na poniższej mozaice to: Aristoteles, Eudoxus, Burg, Hercules, Atlas i Endymion.

 

Mak 150/1800, QHY5L-IIc, barlow GSO 2,5x

 

Ogniskowa 4500 mm

Aristoteles, Eudoxus, Burg, Hercules, Atlas, Endymion.jpg

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny pokaz, Marcin. To jedna z "magicznych sztuczek" jakie czasem udaje się zobaczyć na Księżycu i nie mam na myśli tylko zmiany światłocienia. Chodzi o iluzję zmiany wysokości formacji, kiedy kształty podkreślane są masywnymi cieniami. Twoja animacja znakomicie to podkreśla. Posidonius wydaje się wyższy i głębszy - 3 marca, a 4 marca jest już znacznie spłycony.

Znakomicie. Gratuluję pomysłu i wykonania.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka moich kawałków z dzisiejszej nocy, warunki fatalne, w zasadzie akceptowalny by był tylko Krater Kopernik, seeing kiepski, całe niebo zawalone cienkimi chmurami, SCT8", ASI 224, GSO #29:

 

Księzyc3a_AS_p10_g4_ap11_2.png

Księzyc5a_AS_p10_g4_ap9.png

 

Zbliżenie na Kopernika z dołożonym barlowem ES 2x:

 

Księzyc9_AS_p10_g4_ap9.png

Ile klatek? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wczoraj kręciłem Zatokę Tęczy - ale ekstremalnie :) Na ogniskowej 4,5 metra przy pikselu 2,4mikrona (ASI 178MC)

 

Jak widać nie było dobrych warunków na tak dużą skalę :P

 

Resize 50% o w pełnej rozdzielczości była zbyt duża kaszanka

 

rrr copy.jpg

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu moja kaszanka z minionej nocy, robione przez warstwę chmur, więcej się nie dało bo potem pojawiły się gęste i zasłoniły zupełnie tarczę.

Sprzęt APO107/700 + Barlow ES, GSO #29 i ASI224 MC:

 

Księzyc1_AS_p20_g4_ap298_2_stitch 2.jpg

 

SCT 8" nawet nie odpalałem, bo i tak nie było warunków.

Edytowane przez bajastro
  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie Wy mi, bo w sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a że i tak w to nie idę to po co ma tracić czas na próby :) Robicie IRpass OSC nagrywając 8 bit? A jaki stosujecie wtedy balans kolorów? Bo nie ma pewności jak kamerka OSC tworzy luminancję mono gdy dostaje jedynie czerwony sygnał ale balans kolorów niebieskiego i zielonego nic nie wnoszących zakresów jest nadal na 50%. O ile niebieski można zjechać a czerwony podbić o tyle zielony jest nieruszalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może fotkę Kanału Hadleya (Rima Hadley) - ciekawi mnie jak to na naszym polskim niebie widać ;)? Gapiłem się nieraz na to miejsce, ale jakoś dotąd nie przyszło mi do głowy, aby próbować to zauważyć... jakim teleskopem trzeba dysponować?

 

Chodzi mi o to miejsce :)

spudis_apollo_15_post.jpg__800x600_q85_c

 

Powyższa fotka Apollo 15 z tego białego kółeczka jak się nie mylę (?)

220px-AP_15_LS_1.png

 

Z dalszej perspektywy, to oczywiście to miejsce na Księzycu (Apeniny)

apeniny copy.jpg

 

 

Tutaj jeszcze przekroje - spore to jest, nie wygląda na takie na tej fotce Aplollo 15!

Znith+Observatory+Malta+Rima+Hadley+regi

Elevation.jpg

 

 

Edytowane przez JSC
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie Wy mi, bo w sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a że i tak w to nie idę to po co ma tracić czas na próby :) Robicie IRpass OSC nagrywając 8 bit? A jaki stosujecie wtedy balans kolorów? Bo nie ma pewności jak kamerka OSC tworzy luminancję mono gdy dostaje jedynie czerwony sygnał ale balans kolorów niebieskiego i zielonego nic nie wnoszących zakresów jest nadal na 50%. O ile niebieski można zjechać a czerwony podbić o tyle zielony jest nieruszalny.

Nikt sie nie kwapi, to ja może odpowiem :) Najlepszą opcją jest rozdzielenie zdjecia kolor na 3 osobne mono - rozdzielenie kanalow. Wtedy bierzesz do obrobki czerwony, a reszte wywalasz. No i masz czysty czerwony (jako mono). Tak to sie powinno robić.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś próby, bo mam ASI120MM pixel 3,75 mono i ASI 224MC pixel 3,75 color więc idealna para do takich prób, i niestety 224 sam kanał czerwony wyglądał jak niezły blur 120stki. Czemu ach czemu oni nie zrobią matrycy mono 224 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt sie nie kwapi, to ja może odpowiem :) Najlepszą opcją jest rozdzielenie zdjecia kolor na 3 osobne mono - rozdzielenie kanalow. Wtedy bierzesz do obrobki czerwony, a reszte wywalasz. No i masz czysty czerwony (jako mono). Tak to sie powinno robić.

 

Z balansem kolorów postępować wtedy tak, jak wspomniał Hamal? Czerwony na maksa, a niebieski na minimum? Czy nie ma to znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z balansem kolorów postępować wtedy tak, jak wspomniał Hamal? Czerwony na maksa, a niebieski na minimum? Czy nie ma to znaczenia?

Nie, nic nie trzeba robic. Po prostu usuwasz informacje o G i B, a pozostawiasz R w oryginale. Po rozdzieleniu kanalow masz juz pliki mono, gdzie nie ma juz zadnego balansu.

To mozna zrobic w PSie lub Maximie. Co do innego softu, nie szukalem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.