Skocz do zawartości

fotozakupy.pl, co się dzieje


Papkin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wie ktoś co się dzieje z sklepem fotozakupy.pl?

Zamówiłem u nich teleskop tydzień temu, według opisu powinien zostać wysłany w ostatni czwartek. Jest poniedziałek, status zamówienia się nie zmienił, a dodzwonić się nie można. W czwartek normalnie się dodzwoniłem i dostałem informacje, że zostanie dzisiaj (w czwartek) wysłane (nie zostało), a już w piątek i dzisiaj nikt nie odbiera. Mają jakąś awarię, czy to normalne, czy jak, bo nie wiem na co mam się nastawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem u nich lornetkę (Opticron adventurer 6.x32), podawali kilka terminów dostawy i ostatecznie po trzech miesiącach zażądałem zwrotu gotówki.

Mam wrażenie, że dość naiwnie deklarują dostępność pewnych „chodliwych”, a jednocześnie trochę niszowych produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dodzwonić i uzyskałem odpowiedź, że maja aktualnie problem z dostawami teleskopów, myśleli, że dzisiaj wyślą ale przyszła niepełna dostawa (w której mojego teleskopu nie było) i mają to załatwić, żeby jutro przyszedł ten mój i go wysłać. Ile w tym prawdy zobaczymy jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lumen napisał:

Odniosłem wrażenie, że ściągają towar dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta.  

To coraz powszechniejsza praktyka - handel towarem którego się nie ma.

Niestety kultura schodzi na psy i liczy się tylko kasa.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lumen napisał:

Figurował jako dostępny, a przyszedł po 3 tygodniach. Odniosłem wrażenie, że ściągają towar dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta.  

Była informacja o tym, że wyślą za 3/4 dni na stronie, i sama pani na infolinii mi powiedziała, że po złożeniu zamówienia zamawiają sprzęt od dystrybutora, od którego kurier idzie do nich (przychodzi w dzień podany na stronie), a następnie wysyłają do mnie.

3 godziny temu, Krzysztof z Bagien napisał:

a nie po jakichś firmach-krzakach (którym to krzakiem najwyraźniej są fotozakupy) :D

Nie wiem co rozumiesz dokładnie przez firmę-krzak, ale wydawała się porządnym sklepem, szczególnie, że miała swój oddzielny wątek tutaj na forum, i wielokrotnie była wspominana w np tematach z porównywaniem cen między sklepami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Papkin napisał:

 zamawiają sprzęt od dystrybutora

A kto tak właściwie jest dystrybutorem dla tego sklepu? Głównie Delta Opt. chyba. Teleskopy.pl zdaje się są samodzielne. A reszta sklepików z magazynów za zachodnią granicą ściąga. Zresztą to sklepiki tylko spolszczone, bo własność też zachodnia.

Edytowane przez Binocooler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Binocooler napisał:

A kto tak właściwie jest dystrybutorem dla tego sklepu? Głównie Delta Opt. chyba, teleskopy.pl zdaje się są samodzielne, a reszta sklepików z magazynów za zachodnią granicą ściąga, zresztą to sklepiki tylko spolszczone, bo własność też zachodnia.

teleskopy.pl też biorą od Delty. Na pewno marki SW, Celestron, ES i Baader.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Papkin napisał:

Nie wiem co rozumiesz dokładnie przez firmę-krzak, ale wydawała się porządnym sklepem, szczególnie, że miała swój oddzielny wątek tutaj na forum, i wielokrotnie była wspominana w np tematach z porównywaniem cen między sklepami

Nie no, OK. Jedyny pożytek z tej sytuacji jest taki, że wiemy już, żeby tam jednak nie zamawiać.

 

Dostawa może się obsunąć, że coś tam może nie dojechać, a miało itp. - jak najbardziej to rozumiem. Ale nie rozumiem - i nie pozwoliłbym sobie na coś takiego - milczenia sklepu w takiej sytuacji. Nie raz mi się zdarzyło, że np. paczka z hurtowni zamiast do mnie pojechała na drugi koniec Polski, bo wsadzili ją w nie tego tira co trzeba - czy coś w tym stylu - totalnie nie moja wina, ale klient miał mieć coś wysłane dziś, a nie da rady. Tylko w takiej sytuacji to ja dzwonię i mówię jak jest, a nie zlewam temat i czekam aż wkurzony klient zacznie dzwonić do mnie - bo wtedy to już jest za późno na jakieś prostowanie takiego zamieszania. Tak bym chciał być traktowany jako kupujący, więc też tak sam działam jako sprzedawca.

A jak ktoś dostał kasę i ma gdzieś wywiązanie się ze swojej części umowy, choćby nawet nie ze swojej winy, i nie próbuje nawet poinformować o problemie - to dla mnie właśnie firma-krzak :)

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astroshop miał tego pecha, że akurat jak otworzyli polski oddział, to się całe to covidowe zamieszanie rozszalało. Pewnie nie zdążyli się nawet porządnie ogarnąć, a już trzeba było się zamykać, bo lockdown itd.

Inna sprawa, że chyba trochę nie przemyśleli tego, jak to miałoby działać, bo z tego co pamiętam, to jak czegoś nie mieli na stanie, to właściwie trzeba było sobie po prostu zamówić wysyłkę z Niemiec do siebie do domu, nawet chyba nie było opcji, żeby polski sklep to ściągnął (i żeby chociaż za wysyłkę nie płacić i odebrać osobiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka...

W Fotozakupy kupowałem rok temu swojego 10" SW Flex. Cenę mieli >400 zł niższą niż w Delcie...

Napisałem do Delty z zapytaniem o rabat. Zaoferowali obniżkę 200 zł. Odpisałem, czy dadzą radę zejść do ceny Fotozakupów... Już się nie odezwali :)))

Ostatecznie sprzęt przyszedł oczywiście z taśmami Delty i chyba nawet listem przewozowym do Fotozakupów.

 

Ja nie miałem problemu z dostawą bo: (1) wówczas sprzęt był względnie dostępny, (2) i tak poprosiłem o wysyłkę 3 tyg. później (wyjazd). Czytałem w Internecie opinie, że faktycznie bywają u nich problemy z deklarowanymi czasami dostaw.

Tak w ogóle to miałem kontakt chyba z wszystkimi polskimi sklepami astro i wg mnie... żaden nie wypada dobrze :) W jednym (a) kontakt nagle się urywa, (b) piszą że towar zamówiony do 15 dostarczą w kolejnym dniu roboczym, a przy składaniu zamówienia pojawia Ci się dostawa za 2 dni, w drugim dostajesz odpowiedź na maila dopiero po 3 dniach, w kolejnym w gratisie otrzymujesz wykłady o pisowni + polemika na każdym możliwym polu, w jeszcze innym klikasz na powiadomienie o dostępności produktu, a to nie przychodzi nawet gdy towar trafia na półki itp. itd. Z kolei na takim Aliexpress zamówiłem okular, który przyszedł po 5 dniach! bezpośrednio z Chin, dwa razy taniej niż w Polsce, a towar ten sam. Dla mnie i tak ostatecznie liczy się cena. Nie kupuję usług, a towar - nie wchodzę w dłuższe relacje ze sklepem. Ewentualny zwrot w ciągu 14 dni to kwestia ustawowa, a gwarancja i tak zazwyczaj jest realizowana przez głównego dystrybutora.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mgr napisał:

Jako ciekawostka...

W Fotozakupy kupowałem rok temu swojego 10" SW Flex. Cenę mieli >400 zł niższą niż w Delcie...

Napisałem do Delty z zapytaniem o rabat. Zaoferowali obniżkę 200 zł. Odpisałem, czy dadzą radę zejść do ceny Fotozakupów... Już się nie odezwali :)))

Ostatecznie sprzęt przyszedł oczywiście z taśmami Delty i chyba nawet listem przewozowym do Fotozakupów

Jest to normalna sytuacja. Jeżeli Delta jest wyłącznym importerem SW na Polskę, to z definicji mogłaby mieć niższe ceny niż wszystkie sklepy, które od nich biorą. Wtedy nikt nie brałby od nich w hurcie. Dlatego delta ma bardziej sztywne ceny.

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.